21 مهر 1403
15

مدیرکل بازرسی گلستان با اشاره به ورود سازمان بازرسی در اجرای طرح نهضت ملی مسکن، گفت: این خطر وجود دارد که بخشی از زمین‌های مرغوب درجه یک و دو برای ساخت مسکن استفاده شود که می‌تواند امنیت غذایی رابه مخاطره بیندازد.

ورود بازرسی به تأمین زمین برای احداث مسکن ملی گلستان
- اخبار استانها -

عبدالله آقاعلیخانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم در گرگان اظهار کرد: نظارت بر اجرای صحیح قوانین و نظارت بر حسن جریان امور از مهمترین وظایف بازرسی است که در همین ارتباط اداره کل بازرسی حق و تکلیف ورود به همه دستگاه‌های دولتی و عمومی را دارد.

مدیرکل بازرسی گلستان گفت: بخشی از نظارت‌های بازرسی بدون اطلاع قبلی به صورت مستمر و با استقرار هئیت‌های بازرسی در ادارات انجام می‌شود و بخشی نیز در پی اعلام یا شکایت یکی از دستگاه‌های اجرایی اتفاق می‌افتد.

وی با تاکید بر اصلاح امور و شناسایی گلوگاه‌های فساد خاطرنشان کرد: یکی از وظایف سازمان بازرسی پیشگیری از وقوع جرم است و در همین رابطه نیز در سال گذشته حدود 100 هشدار برای دستگاه‌های اجرایی اسان صادر شده است.

آقاعلیخانی توضیح داد که در این گزارش‌های هشداری که برای دستگاه‌های اجرایی صادر شده است به مدیران دستگاه‌ها اعلام شده که  مراقب برخی مسائل باشند و قوانین را به طور کامل رعایت کنند و به آنها هشدار دادیم که  عدم‌ رعایت قانون منجر به حاشیه می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به ورود سازمان بازرسی در اجرای طرح نهضت ملی مسکن گفت: طبق این قانون بخشی از اراضی شامل اراضی مرغوب درجه یک و دو مستثنی شده است. در گلستان مانند دیگر استان‌های شمالی با محدودیت زمین‌ مواجه هستیم.

مدیرکل بازرسی گلستان گفت: این خطر وجود دارد که بخشی از زمین‌های مرغوب برای ساخت مسکن استفاده شود که می‌تواند امنیت غذایی رابه مخاطره بیندازد. امروز در سرمایه‌گذاری در امر مسکن و گردشگری با این ابرچالش‌ها مواحه هستیم.

وی ادامه داد: در حوزه گردشگری که مزیت اصلی استان است در سال‌‌های اخیر مورد غفلت واقع شده که یکی از این موارد به جغرافیای استان برمی‌گردد که گلستان را تبدیل به معبر گردشگری کرده است نه مقصد گردشگران.

انتهای پیام/582/.


https://gorganema.ir