24 مهر 1403
12

استاندار گلستان از دستور معاون اول رئیس جمهور برای استقرار دستگاه لایروب دو زیست برای تدوام لایروبی کانال آشور در خلیج گرگان خبر داد.

دستور عارف برای استقرار لایروب دوزیست در خلیج گرگان
- اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، علی‌محمد زنگانه استاندار گلستان در راستای تداوم‌پیگیری برای اقدامات لازم برای لایروبی کانال آشور با رئیس سازمان بنادر و دریانوردی کشور دیدار و گفت‌وگو‌ کرد.

یکی از مباحث مطرح شده در این جلسه اقدامات اصلاحی صورت گرفته در خصوص تراورس‌های دیواره کانال آشوراده که توسط قرارگاه خاتم الانبیا (ص) و مشاور طرح بازنگری شده، بوده است.

همچنین در این جلسه دستور معاون اول ریاست جمهور، دکتر عارف به وزیر راه و شهرسازی و پورمحمدی رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در خصوص درخواست تامین اعتبار مورد نیاز جهت خرید و استقرار دائمی یک دستگاه لایروب دوزیست در راستای اهداف دریا محور پیگیری شد.

600 میلیارد تومان برای نجات خلیج گرگان هزینه شد

علاوه بر این در خصوص اقدامات تکمیلی مورد نیاز در خلیج بر اساس مصوبه سومین و چهارمین جلسه ستاد ملی تالاب‌های کشور (2 کتگوری و 16 اقدام) گفتگو شد.

لایروبی کانال آشور یکی از سه کانال انتقال آب به خلیج گرگان پس از حضور شهید رئیسی در سفر اول به استان گلستان به تصویب رسید و آغاز شد و دولت سیزدهم پس از سال‌ها بی عملی دولت‌های مختلف برای احیای تنها خلیج ایرانی دریای خزر، بیش از 600 میلیارد تومان برای برای لایروبی این کانال و نجات این پهنه آبی هزینه کرده است. 

انتهای پیام/582/.


https://gorganema.ir