19 بهمن 1401
221

تفاهم نامه اجرای پروژه پتروشیمی گلستان با حضور استاندار گلستان و مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس به امضا رسید.

امضای تفاهمنامه پتروشیمی گلستان با مشارکت هلدینگ خلیج فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، لحظاتی پیش آئین امضای تفاهمنامه اجرایی پروژه پتروشیمی گلستان با حضور استاندار گلستان و مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی گلستان به امضا رسید.

بر اساس این تفاهمنامه مقرر شد هلدینگ خلیج فارس از طریق افزایش سرمایه در راه‌اندازی پروژه پتروشیمی گلستان سرمایه گذاری کند و استانداری گلستان متعهد شد شرایط لازم را از طریق فرابورس برای واگذاری سهام مجتمع پتروشیمی گلستان پس از افزایش سرمایه در چارچوب مقررات و ضوابط قانونی اقدام کند.

همچنین استانداری گلستان متهعد شد اقدامات لازم برای تامین امکاناتی همچون آب، برق، گاز، تلفن و سایر زیرساخت‌های لازم را برای تکمیل و اجرای پروژه فراهم کند.

همچنین هلدینگ خلیج فارس هلدینگ خلیج فارس تمامی اقدامات لازم در فرایند افزایش سرمایه تحت نظارت فرابورس را انجام خواهد داد.

پروژه مهم پتروشیمی گلستان 17 سال پیش با بیش از 91 هزار سهامدار کلنگ‌زنی شد اما در طول این سال‌ها اقدامات موثری در راستای پیشرفت پروژه شکل نگرفت.

پس از استقرار دولت سیزدهم با تلاش‌های رئیس جمهور و رئیس قوه قضاییه و سفر هر دو رئیس قوه به استان گلستان، به این خواسته مردمی توجه ویژه شد و با دستورات ویژه، روند پیشرفت پروژه شکل تازه‌ا به خود گرفت.

 

با توجه به مشکلات حقوقی و قانونی موجود، رئیس قوه قضاییه با اعطای اختیارات ویژه به رئیس‌کل دادگستری گلستان و پیگیری‌های شبانه‌روزی استاندار گلستان، فرآیند تغییر سرمایه‌گذار قوت گرفت.

با شکل‌گیری تیم اقتصادی جوان در استانداری گلستان و تبیین اهمیت تکمیل این پروژه برای تمامی مسوولان در سطوح ملی و استانی، حمایت یکپارچه‌ای از سوی نماینده ولی‌فقیه در گلستان، رئیس‌کل دادگستری استان، دادستان مرکز استان، مجمع نمایندگان استان گلستان شکل گرفته که باعث شد با دستور ویژه روسای دو قوه شاهد همراهی بیش از پیش وزیر نفت، وزیر اقتصادی و دارایی، رئیس دیوان محاسبات و صندوق توسعه ملی باشیم.

بدون شک با اجرای این پروژه عظیم، شاهد اشتغالزایی قابل توجهی در استان خواهیم بود که به تبع آن رشد سرمایه‌گذاری و افزایش سرانه درآمدی مردم استان گلستان را به همراه خواهد داشت.

انتهای پیام/۸۳۰۰۴


https://gorganema.ir