30 بهمن 1401
121

گرگان- فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران گفت: توانمندی پهپادی، شناورهای دریایی و خودروهای تاکتیکی مرزبانان تقویت و بروزرسانی می شود.

توان پهپادی، خودرویی و شناورهای دریایی مرزبانان تقویت می شود

به گزارش خبرنگار مهر، سردار سرتیپ احمدعلی گودرزی ظهر جمعه در بازدید از یکی از پاسگاه‌های مرزی گلستان به خبرنگاران اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران هشت هزار و ۷۵۵ کیلومتر مرز دارد، و براساس طرح‌های تاکتیکی مقرر است با تجهیزات جدید مانند پهپادهای مختلف شناسایی و رزمی و خودروهای تاکتیکی برای استفاده در مناطق صعب العبور و کوهستانی مرزهای کشورمان با ثبات‌تر شود.

فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران افزود: برای بالابردن توان عملیاتی مرزها در هفته‌های گذشته ۷۰ فروند شناور تندرو ساخت وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در اختیار دریابانی استان‌های جنوبی و شمالی مانند گلستان قرار گرفته است.

گودرزی ادامه داد: به لطف خداوند متعال و تلاش فرماندهان و مرزبانان غیور گلستان در مرزهای این استان امنیت پایدار و مناسب برقرار است.

وی گفت: برای بالا بردن آستانه تحمل مرزبانان و سربازان مرزبانی گلستان اجرای طرح مکنا (خوشایندسازی و مدیریت کیفیت) در ۲۰ پاسگاه و بعضی برجک‌های استان در مرحله پایانی قرار دارد.

گودرزی افزود: در این راستا با ۱۲ میلیارد تومان اعتبار واحدهای مرزبانی، سیستم‌های الکترونیکی و اپتیکی آن‌ها و جاده‌های مرزی بازسازی و تجهیز شدند.

فرمانده مرزبانی کشور در سفر به گلستان امروز ستاد شماره دو فرماندهی مرزبانی گلستان در شصت کلاته گرگان را با اعتبار ۷ میلیارد تومان در زمینی به وسعت هزار متر مربع به نام شهید خطیری افتتاح کرد.

وی همچنین از ستاد پایگاه دریابانی بندرترکمن و پاسگاه نقطه صفر مرزی گلستان هم بازدید کرد.


https://gorganema.ir