22 اردیبهشت 1402
145

گلستانی ها امشب با تکثیر معرفت در قاب ایثار و شهادت حماسه دیگری را در اربعین شهید مهقانی خلق کردند.

شکوه غیرت انقلابی مردم گلستان در اربعین شهید مهقانی

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، مردم شهید پرور گلستان، با حضور طوفانی و بی‌نظیر خود در اربعین شهید مقداد مهقانی که در حسینیه عاشقان ثارالله شهرستان گرگان برگزار شد نشان دادند که پای آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و مقام معظم رهبری و شهدا ایستاده اند و نمی‌گذارند خدشه‌ای به این نظام مقدس وارد شود. 

فرمانده سپاه نینوا گلستان در مراسم چهلمین روز شهید مقداد مهقانی گفت: از امت شهید پرور استان گلستان تشکر میکنم. عشق و علاقه در روز تشییع پیکر شهید مهقانی عزیز بسیار زیبا و دیدنی بود.

سردار علی ملک از پدر صبور و مادر بزرگوار شهید مهقانی تشکر کرد و افزود:این پدر و مادر عزیز تک فرزند خود را تقدیم حرم آل الله کردند و ما باید قدردان خون شهدایمان باشیم.

وی تصریح کرد: در این مکان مقدس پیمان می‌بندیم که راه شهدا را ادامه می‌دهیم. مردم به برکت خون شهدا از انقلاب دفاع می‌کنند.

فرمانده سپاه نینوا گلستان افزود: وضع فلاکت بار اسرائیل را اکنون می‌بینیم که تاکنون سابقه نداشت با صدای بلند می‌گوییم که آرزو داریم که از روی زمین محو شوید.

ملک‌شاهکویی گفت: رژیم کودک‌کش صهونیستی هرچه سریعتر باید از دنیا ریشه‌کن شود و به برکت خون شهدا این اتفاق خواهد افتاد.

فائزه ملکیان که همراه کودک خردسالش در مراسم چهلمین سالروز شهادت بیستمین شهید مدافع حرم گلستان «مقداد مهقانی» شرکت کرده بود در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: شهید مهقانی برای دفاع از حرم آل الله به درجه رفیع شهادت رسید. امیدوارم بتوانیم راه این شهدا و دیگر شهدای عزیزمان را ادامه دهیم.

این بانوی گلستانی ادامه داد: شهدا رفتند تا من و فرزندم در امنیت و رفاه زندگی کنیم. یادمان نرود آرامشی که امروز در جامعه داریم مدیون خون شهدا است. نباید بگذاریم که خون این بزرگواران پایمال شود.

جلالی از دیگر شهروندان گلستانی که در مراسم اربعین شهادت شهید مهقانی شرکت کرده است، در حالی که اشک از گونه‌هایش جاری است در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: من خیلی دوست داشتم در روز تشییع پیکر مطهر شهید مدافع حرم شهید مهقانی عزیز شرکت کنم و متاسفانه بنا به دلایلی نتوانستم خودم را به آن مراسم باشکوه برسانم.

جلالی افزود: امروز با دخترانم آمدم تا در مراسم چهلمین روز شهادت یار حاج قاسم سلیمانی شرکت کنم و خیلی خوشحالم که توانستم خودم را به حسینیه عاشقان ثارالله برسانم و سهمی در این حضور باشکوه داشته باشم.

 

بانوی دیگر گرگانی که بر روی ویلچر نشسته بود و  در این مراسم شرکت کرده بود، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: خیلی خوشحالم که خداوند به من این لیاقت را داد تا در مجلس چهلم شهید مهقانی شرکت کنم.

وی تصریح کرد: شهدا تجسم واقعی اعتقادات ما هستند و مقام والایی در نزد خداوند متعال دارند. 

این بانوی گرگانی با بیان اینکه امیدوارم هیچگاه شرمنده شهدا نباشیم، گفت: شهدا ما را نگاه می‌کنند و امیدوارم برایمان بال پرواز شوند.

همسر شهید نصیری نیز که در این مراسم شرکت کرده بود، در گفت و گو با خبرنگار فارس گفت: امثال شهید مهقانی ها و شهید نصیری ها رفتند تا ما در امنیت زندگی کنیم. باید با رعایت حجاب فاطمی از خونشان دفاع کنیم زیرا ما به تک تک شهدا مدیونیم. 

به گزارش فارس، شهید مقداد مهقانی، بیستمین شهید مدافع حرم گلستان است که در سوریه بر اثر حمله رژیم کودک‌کش اسرائیل در یاردهم فروردین ماه به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

انتهای پیام/83019


https://gorganema.ir