13 مرداد 1402
104

امام جمعه گنبدکاووس با اشاره به حضورپررنگ مردم در عزاداری محرم گفت: آسان‌ترین مسیر رسیدن به تمدن نوین اسلامی، بیعت مجدد با امام‌حسین(ع) است.

بیعت مجدد با امام‌حسین(ع) راه رسیدن به تمدن نوین اسلامی

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس حجت‌الاسلام محمود ترابی ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه اظهارکرد: مخالفت دشمنان با عزاداری حسینی و دور نگه‌داشتن جوانان از این مراسمات،با هدف از بین بردن فرهنگ‌عاشورایی، فرهنگ ایثار،مقاومت و شهادت و با محوریت بی‌دینی در جامعه است وتلاش دارند هرآنچه که رنگ‌وبوی خدایی،شهدا و اسلام دارد را کمرنگ کرده و از جوانان دور نگه‌دارند.

* عزاداری امام‌حسین(ع) زمینه‌ساز حرکت گسترده پیاده‌روی اربعین است

وی تصریح کرد: افتخار ما این است که جوانان ما در عزاداریهای امام‌حسین(ع) شرکت کرده و مردم ما در شب‌های احیا در مساجد و هیات‌ها حضورپررنگ دارند.

امام‌جمعه گنبدکاووس خاطرنشان کرد: عزاداری امام‌حسین(ع) زمینه‌ساززیارت اربعین و حرکت گسترده پیاده‌روی اربعین است و اگر امروز انقلاب اسلامی، ملت ایران در برابر کفر و استکبار قیام کرده و ایستاده است به خاطر زنده‌نگه‌داشتن عزاداری‌های امام‌حسین(ع) است.

* امام‌حسین(ع) فداکاری را به مسلمانان یاد داد

وی با تشکر از مردم که در مراسمات دهه اول محرم حضور پررنگ داشتند ابراز کرد:درس امام‌حسین، درس پاک‌باختگی، ایثار و ازخودگذشتگی است و ایشان نه تنها ایثار و فداکاری بلکه درس اوج ایثار و پاک‌باختگی را به مسلمانان آموزش دادند.

ترابی گفت:حضور پررنگ مردم در عزاداری‌های امام‌حسین(ع) بیعت مجدد مردم با این امام عزیز است که آسان‌ترین مسیر رسیدن به تمدن‌نوین‌اسلامی،زندگی‌جهانی و حاکمیت همیشه اسلام است.

وی با بیان اینکه ریشه مفاسد جهانی، فرهنگ‌غرب است یادآور شد: دشمنان با تبلیغ و مقابله با موضوع حجاب تلاش دارند تا فرهنگ‌غرب که ریشه تمام مفاسد جهانی است در ایران رواج دهند.

* حریم غیرت و حجاب در جامعه بازسازی می‌شود

امام‌جمعه گنبدکاووس بیان کرد:بعد از اتفاقات سال گذشته و ترویج رسانه‌های معاند بر بدحجابی و بی‌حجابی، حریم قانونی حجاب باید بازسازی شده و حریم‌غیرت،حریم محرم و نامحرم و غیره مشخص و مهم شمرده شود و این کار با صبروحوصله و استمرار انجام خواهد شد.

پایان پیام/۸۳۰۲۱


https://gorganema.ir