20 بهمن 1402
52

رئیس ستاد انتخابات گلستان گفت: تا به امروز صلاحیت 371 داوطلب در حوزه‌های انتخابیه گلستان برای رقابت در انتخابات مجلس شورای اسلامی توسط شورای نگهبان تائید شده و آمار نهایی فردا به اطلاع عموم رسانده خواهد شد.

تایید صلاحیت ۳71 داوطلب نمایندگی مجلس در گلستان

سیدعلی مهاجر امشب در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان اظهارکرد: با شروع پیش‌ثبت‌نام نامزدهای انتخاباتی مجلس شورای اسلامی، تعداد ۹۵۹ نفر در استان گلستان پیش‌ثبت نام شدند که پس از صحت‌سنجی و بررسی مدارک، ثبت نام ۵۸۱ نفر قطعی شد.

وی تصریح کرد: پس از بررسی صلاحیت داوطلبان توسط هیات‌های اجرایی در استان گلستان صلاحیت 454 نفر تائید و به شورا نگهبان ارسال شد.

رئیس ستاد انتخابات گلستان خاطرنشان کرد: در مرحله نخست بررسی صلاحیت‌ها توسط هیات نظارت، صلاحیت 313 نفر تائید شد و پس از ثبت اعتراض‌ها و بررسی اعتراض‌ها توسط شورای نگهبان تاکنون صلاحیت 371 نفر تائید و به وزارت کشور ارسال شده و تا پایان امروز لیست نهایی در سامانه ثبت خواهد شد که فردا تعداد افراد نهایی به مردم اطلاع‌رسانی خواهد شد.

مهاجر بیان کرد: از این تعداد بر اساس خود اظهاری داوطلبان در مرحله ثبت نام، تعداد 104 نفر اصولگرا، 60 نفر اصلاح‌طبی و 207 نفر مستقل هستند.

وی اضافه کرد: از تعداد افراد تائید صلاحیت شده تاکنون، 332 نفر مرد، 39 نفر زن، 290 نفر شیعه و 81 نفر سنی هستند، 264 نفر فارس، 79 نفر ترکمن، 27 نفر سیستانی و یک نفر بلوچ است.

رئیس ستاد انتخابات گلستان با اشاره به اینکه از این تعداد 12 نفر سابقه نمایندگی مجلس شورای اسلامی را دارند گفت: 60 نفر دارای مدرک تحصیلی دکتری، 286 نفر کارشناسی ارشد، 19 نفر لیسانس و 6 نفر دارای تحصیلات حوزوی هستند.

مهاجر در خصوص آخرین آمار داوطلبان نامزدی در انتخابات مجلس خبرگان رهبری گفت: در استان گلستان 10 نفر ثبت نام کردند، دو نفر انصراف دادند، پنج نفر عدم احراز صلاحیت برای آنان اعمال شد و صلاحیت سه نفر تائید شده که از این تعداد یک نفر سنی و دو نفر شیعه هستند.

بر اساس این گزارش، استان گلستان دارای 6 حوزه انتخابیه و هفت کرسی در مجلس شورای اسلامی است.

بر اساس گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان، در انتخابات پیش رو یک هزار و 514 شعبه اخذ رای برای فرآیند رای‌گیری پیش‌بینی شده که 673 شعبه شهری و 841 شعبه روستایی خواهد بود که از این تعداد یک هزار و 208 شعبه ثابت و 306 شعبه سیار است.

پایان پیام/


https://gorganema.ir