23 بهمن 1402
63

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: تفرقه افکنی، تخریب نامزدها خط قرمز فعالیت‌های انتخاباتی است و با جدیت با متخلفان برخورد خواهیم کرد.

هشدار جدی دادگستری گلستان به نامزدهای انتخابات مجلس

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حیدر آسیابی ظهر امروز در چهاردهمین جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی استان در گرگان، اظهار کرد:  همایش آموزشی برای نامزدهای نمایندگی مجلس شورای اسلامی در گلستان به منظور اشنایی با قوانین انتخابات خبر داد برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: این همایش یک روزه فردا در اقدام مشترک استانداری و دادگستری برگزار می شود و نامزدها با قوانین تبیلغات انتخاباتی و مصادیق جرایم انتخاباتی آشنا می‌شوند.

رئیس کل دادگستری گلستان خاطرنشان کرد: کتابچه بایدها و نبایدهای انتخاباتی هم تدوین شده است و در اختیار نامزدها قرار می گیرد.

آسیابی گفت: شفافیت مالی تبلیغاتی و جلوگیری از ایجاد تفرقه قومی و مذهبی از مواردی است که به در این ایام به صورت ویژه بر آن تاکید داریم و رصد خواهیم کرد.

رئیس کل دادگستری گلستان از نامزدها خواست: در تبلیغات اخلاق و قانون را مدنظر قرار دهند و از تخریب سایر نامزدها و ایجاد تفرقه قومی و مذهبی پرهیز کنند.

رصد فعالیت نمزدهای انتخابات توسط دستگاه های نظارتی

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات گلستان هم در این جلسه گفت: از فردا تا ۳۰ بهمن بررسی به شکایت داوطلبانی که صلاحیت آنها در هیئت نظارت استان تایید شده است اما از سوی شورای نگهبان رد شده اند ، بررسی می شود و نتیجه نهایی اول اسفند به داوطلبان اعلام خواهد شد.

حمیدرضا بهمنی نژاد گفت:  فرصت تبلیغات انتخاباتی نامزدهای مجلس خبرگان از ۲۵ بهمن  به مدت ۱۵ روز آغاز می‌شود و تا ۹ اسفند ادامه دارد.

وی افزود: از سوم اسفند  تا ساعت هشت صبح روز دهم اسفند هم،  فرصت تبلیغات نامزدهای مجلس شورای اسلامی است.

محمود اسپانلو دادستان عمومی و انقلاب گرگان نیز در  این جلسه از رصد فعالیت‌های تبلیغاتی نامزدها خبر داد و گفت: فعالیت زود هنگام تبلیغاتی و همراهی مقامات اجرایی با نمایندگان فعلی مجلس در مراسم‌ها به ویژه میزهای خدمت، جرم تلقی می‌شود و برای متخلفان پرونده قضایی تشکیل خواهد شد.

تائید صلاحیت 306 نفر برای انتخابات مجلس شورای اسلامی در گلستان

گفتنی است، بر اساس اعلام ستاد انتخابات گلستان تاکنون صلاحیت ۳۰۶ نفر برای نامزدی در انتخابات مجلس شورای اسلامی و سه نفر برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری در استان گلستان تائید شده است. در استان گلستان ۶ حوزه انتخابیه و هفت کرسی مجلس وجود دارد که برای هر کرسی ۴۴ نفر نامزد تائید صلاحیت شده است. در استان گلستان یک هزار و ۵۱۵ شعبه اخذ رای پیش‌بینی شده که یک از این شعب مخصوص ارامنه است.

از این تعداد ۶۷۴ شعبه شهری و ۸۴۱ شعبه روستایی، یک هزار و ۲۰۵ شعبه ثابت و ۳۰۶ شعبه سیار است.

لازم به ذکر است در انتخابات دوره سیزدهم ریاست جمهوری ۶۰.۴۴ درصد مشارکت ثبت شده که رتبه ششم کشوری به استان گلستان اختصاص یافته است و در انتخابات مجلس شورای اسلامی دوره گذشته نیز مشارکت در استان گلستان ۵۷.۱۵ درصد بوده و در انتخابات مجلس خبرگان رهبری گذشته نیز مشارکت مردم در استان گلستان ۸۰.۳ درصد بوده است.

از تعداد افراد تائید صلاحیت شده نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در گلستان بر اساس خوداظهاری نامزدها، ۱۹۳ نفر اصولگرا، ۵۳ نفر اصلاح‌طلب، ۱۶۱ نفر مستقل هستند.

از این تعداد ۶۱ نفر دارای مدرک تحصیلی دکتری، ۲۲۷ نفر دارای مدرک کارشناسی ارشد، ۱۴ نفر دارای مدرک تحصیلی کارشناسی، و چهار نفر نیز دارای تحصیلات حوزوی هستند.

پایان پیام/۸۳۰۰۴


https://gorganema.ir