23 بهمن 1402
60

عضو کمیته بررسی تبلیغات انتخابات گلستان گفت: تبلیغات نامزدهای انتخاباتی در فضای مجازی فقط در بستر پیامرسان‌ها، شبکه‌های اجتماعی و سکوهای داخلی مجاز است.

تبلیغات مجازی نامزدها فقط در پیامرسان داخلی

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان آزادشهر، سیدجواد قدس‌علوی عصر امروز در جلسه مشترک  ستاد انتخابات حوزه انتخابیه رامیان و آزادشهر با حضور نامزدهای انتخاباتی تایید صلاحیت شده این حوزه اظهار کرد: برای نخستین بار و به منظور برقراری عدالت در انتخابات، استفاده از اماکن دولتی و عمومی در زمان تبلیغات رسمی نامزدها با هماهنگی ستاد انتخابات حوزه‌های انتخابیه بلامانع است.
وی تصریح کرد: امسال دستورالعمل تبلیغات نامزدهای انتخاباتی مجلس شورای اسلامی تغییر کرده‌ و مطالعه دقیق آن برای همه نامزدهای انتخاباتی لازم و ضروری است.
عضو کمیته بررسی تبلیغات انتخابات گلستان خاطرنشان‌کرد: هرگونه تبلیغات و بارگذاری محتوا و مطالب در فضای مجازی با مسئولیت شخص نامزد انتخاباتی بوده و هرگونه تبلیغات در فضای مجازی باید از طریق پیام‌رسان‌های مجاز داخلی مانند ایتا و بله انجام شود و تبلیغات در فضای تلگرام، اینستاگرام و واتس‌اپ ممنوع است.
وی ادامه داد: انصراف و برکنارشدن هر یک از نامزدهای انتخاباتی با هدف انتفاع مالی و هرگونه منفعت دیگر به نفع نامزد دیگر انتخاباتی جرم محسوب می‌شود و هیچ یک از نامزدها تا بعد از برگزاری انتخابات و مشخص شدن نمایندگان مجلس در حوزه انتخابیه خود حق کمک نقدی به مساجد و اماکن خیریه ندارند.

* پیش‌بینی ۱۰۰ شعبه اخذ رای برای انتخابات در آزادشهر 
فرماندار شهرستان آزادشهر گفت: هرگونه تحریک قومیتی، گسل‌های مذهبی و قومی و دوقطبی‌کردن فضای انتخاباتی توسط نامزدهای انتخاباتی و یا حامیان و طرفدارهای آنها جرم بوده و با هر فرد و یا گروهی که باعث به هم‌زدن آرامش مردم شوند برخورد قاطع می‌کنیم.
سیدجواد کریمی اظهارکرد: امنیت انتخابات خط قرمز ما است و در این رابطه با هیچ‌کس تعارف نداریم و قاطعانه برخورد می‌کنیم.
وی تصریح کرد: هشت سالن ورزشی، سه سالن اجتماعات و همایش دستگاه‌های خدمات‌رسان و دو مسجد جامع و حسینیه اعظم(ص) شهرستان آزادشهر با توجه به دستورالعمل جدید تبلیغات انتخابات، برای استفاده از نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در زمان تبلیغات رسمی در نظر گرفته شده‌است.
فرماندار شهرستان آزادشهر خاطرنشان کرد: در راستا راهبرد مشارکت حداکثری مردم براساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب و دسترسی آسان مردم به شعبه‌های اخذ رای، تعداد ۱۰۰ شعبه اخذ رای برای شهرستان آزادشهر پیش‌بینی شده‌است.


* "نه" به تخریب مولفه مهم نامزدهای انتخابات باشد
فرماندار شهرستان رامیان هم در این نشست گفت: رقابت سالم در راستای شور انتخاباتی لازمه فعالیت نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی باشد و نامزدها در فعالیت‌های تبلیغاتی خود مولفه‌های "نه" به تخریب دیگر نامزدها، نقد منصفانه، احترام متقابل و رعایت قوانین تبلیغاتی را مدنظر خود قرار دهند.
علی جوان‌حاذق‌خواه اظهارکرد: همه شما نامزدهای کرسی مجلس شورای اسلامی می‌بایست به قانون اساسی که برآمده از دل مجلس شورای اسلامی است احترام بگذارید و رعایت کنید.

تائید صلاحیت 306 نفر برای انتخابات مجلس شورای اسلامی در گلستان
گفتنی است، بر اساس اعلام ستاد انتخابات گلستان تاکنون صلاحیت ۳۰۶ نفر برای نامزدی در انتخابات مجلس شورای اسلامی و سه نفر برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری در استان گلستان تائید شده است. در استان گلستان ۶ حوزه انتخابیه و هفت کرسی مجلس وجود دارد که برای هر کرسی ۴۴ نفر نامزد تائید صلاحیت شده است. در استان گلستان یک هزار و ۵۱۵ شعبه اخذ رای پیش‌بینی شده که یک از این شعب مخصوص ارامنه است.

از این تعداد ۶۷۴ شعبه شهری و ۸۴۱ شعبه روستایی، یک هزار و ۲۰۵ شعبه ثابت و ۳۰۶ شعبه سیار است.

لازم به ذکر است در انتخابات دوره سیزدهم ریاست جمهوری ۶۰.۴۴ درصد مشارکت ثبت شده که رتبه ششم کشوری به استان گلستان اختصاص یافته است و در انتخابات مجلس شورای اسلامی دوره گذشته نیز مشارکت در استان گلستان ۵۷.۱۵ درصد بوده و در انتخابات مجلس خبرگان رهبری گذشته نیز مشارکت مردم در استان گلستان ۸۰.۳ درصد بوده است.

از تعداد افراد تائید صلاحیت شده نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در گلستان بر اساس خوداظهاری نامزدها، ۱۹۳ نفر اصولگرا، ۵۳ نفر اصلاح‌طلب، ۱۶۱ نفر مستقل هستند.

از این تعداد ۶۱ نفر دارای مدرک تحصیلی دکتری، ۲۲۷ نفر دارای مدرک کارشناسی ارشد، ۱۴ نفر دارای مدرک تحصیلی کارشناسی، و چهار نفر نیز دارای تحصیلات حوزوی هستند
پایان پیام/۸۳۰۲۱


https://gorganema.ir