24 بهمن 1402
79

اسامی ۳۰۶ داوطلب تایید شده دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در هفت حوزه انتخابیه استان گلستان مشخص شد.

اختصاصی فارس| اسامی داوطلبان تایید صلاحیت شده مجلس در گلستان مشخص شد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، براساس اعلام سیدعلی مهاجر رئیس ستاد انتخابات گلستان در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از ۵۸۱ نفر ثبت نام شده نهایی گلستان، ۳۰۶ نفر از داوطلبان تایید صلاحیت شدند.

به گفته وی این ۳۰۶ نفر تایید شده ۵۳ درصد آمار ثبت‌نامی‌ها را شامل می‌شود که از این تعداد ۲۷۴ نفر مرد و ۳۲ نفر از بانوان هستند.

مجموعا در حوزه رامیان و آزادشهر ۴۰ نفر، علی‌آبادکتول ۱۹ نفر، غرب گلستان (کردکوی، بندرترکمن، بندرگز و گمیشان) ۴۳ نفر، حوزه انتخابیه گرگان و آق‌قلا ۱۰۷ نفر، حوزه انتخابیه گنبدکاووس ۳۷ نفر، شرق گلستان (مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه‌تپه) ۶۰ نفر تایید صلاحیت شدند.

از تعداد افراد تائید صلاحیت شده نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در گلستان بر اساس خوداظهاری نامزدها، ۹۳ نفر اصولگرا، 52 نفر اصلاح‌طلب، ۱۶۱ نفر مستقل هستند.

همچنین از این تعداد ۲۳۹ نفر شیعه و ۶۷ نفر از اهل سنت هستند.

حمیدرضا بهمنی نژاد، رئیس هیئت نظارت بر انتخابات گلستان در نشست خبری با خبرنگاران گفت: تا سی‌ام بهمن‌ماه، بررسی به شکایت داوطلبانی که صلاحیت آنها در هیئت نظارت استان تایید شده است اما از سوی شورای نگهبان رد شده اند، بررسی می شود و نتیجه نهایی اول اسفند به داوطلبان اعلام خواهد شد.

به گفته رئیس ستاد انتخابات گلستان، در استان گلستان یک هزار و ۵۱۵ شعبه اخذ رای پیش‌بینی شده که یکی از این شعب مخصوص ارامنه است؛ همچنین از این تعداد، ۶۷۴ شعبه شهری و ۸۴۱ شعبه روستایی، یک هزار و ۲۰۵ شعبه ثابت و ۳۰۶ شعبه سیار است.

گفتنی است در انتخابات مجلس شورای اسلامی دوره گذشته، مشارکت در استان گلستان ۵۷.۱۵ درصد و در انتخابات مجلس خبرگان رهبری نیز مشارکت مردم ۸۰.۳ درصد بوده است.

استان گلستان دارای ۶ حوزه انتخابیه و ۷ نماینده در مجلس شورای اسلامی می‌باشد.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، یازدهم اسفندماه همزمان با سراسر کشور برگزار می‌شود.

 

به گفته رئیس ستاد انتخابات گلستان، لیست تایید صلاحیت نهایی، دوم اسفندماه از طریق رسانه‌های رسمی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

لازم به ذکر است این تعداد و اسامی اعلام شده حاصل بررسی تمامی نامزدهای تایید شده در هیات نظارت استان و افرادی است که اعتراض خود را نسبت به عدم تایید توسط هیات نظارت استانی در شورای نگهبان ثبت کردند.

پایان پیام/۳۶۳۴


https://gorganema.ir