01 مهر 1403
4

نماینده ولی فقیه در گلستان با اشاره به اینکه دشمن همواره از شکاف بین مسلمانان سود می‌جوید، گفت: دشمنان برای ایجاد اختلاف دام‌های مختلفی گسترده‌اند که ایجاد برخی رسانه‌ها و فحاشی به مسلمانان و توهین به شیعیان و اهل تسنن نمونه‌هایی از آن است.

دشمنان برای ‌اختلاف بین شیعه و سنی دام‌گسترده‌اند
- اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی در دیدار جمعی از علما و مسلمانان هندوستان، پاکستان، برخی کشورهای اروپایی و آمریکا و جمعی از طلاب خارجی جامعه‌المصطفی العالمیه و طلاب مدرسه امیرالمومنین (ع) ضمن گرامیداشت هفته وحدت و سالروز ولادت پیامبر اکرم (ص) اظهار کرد: وحدت و یگانگی و همدلی امت اسلامی در مقابل کفار مثل نماز خواندن یک امر مسلم و از اوجب واجبات است. این مهم نیاز به بحث و  دلیل و استدلال ندارد. 

نماینده ولی فقیه در گلستان گفت: امام خمینی (ره) با طرح و ایده‌ای نو ایام ولادت یگانه عالم محمد مصطفی (ص) را به مبنای وحدت و یکپارچگی مسلمانان تبدیل کردند. امروز زمان آن رسیده که مسلمانان خواست خدا و پیامبر مکرم اسلام (ص) را پاسخ دهند. شرایط امروز جهان گویای این است که باید از غفلت بیرون آییم و مفهوم آیه شریفه « مُحَمَّدٌ رَسولُ اللَّهِ ۚ وَالَّذینَ مَعَهُ أَشِدّاءُ عَلَى الكُفّارِ رُحَماءُ بَینَهُم» را به عالم ارائه دهیم.

وی بیان کرد: شیعه و سنی یک هدف مشترک دارند و آن، تحقق هدف نهایی پروردگار و پیامبر گرامی اسلام (ص) است که در سایه وحدت بین مسلمانان محقق می‌شود. پروردگار، قرآن، پیامبر (ص) و معاد رااز اشتراکات دینی شیعه و سنی است و همه باید به اعتقادات مذهبی یکدیگر احترام بگذارند و به این باور برسند که اعتقادات هر یک از طرفین، بر اصول قوی و محکم بنا شده است.  

نورمفیدی با اشاره به اینکه دشمن همواره از شکاف بین مسلمانان سود می‌جوید، افزود: دشمنان برای ایجاد اختلاف دام‌های مختلفی گسترده‌اند که ایجاد برخی رسانه‌ها و فحاشی به مسلمانان و توهین به شیعیان و اهل تسنن نمونه‌هایی از آن است.

وی با بیان اینکه خداوند متعال از برگزاری این نوع مراسمات و مجالس و کنار هم بودن شیعه و سنی خوشحال و راضی است، اظهار کرد: قطعا این نشست‌های مبارک مورد عنایت و لطف و توجه ویژه خدای متعال خواهد بود. این در کنار هم بودن‌ها و برگزاری نشست‌های صمیمی برادران فرق اسلامی، دشمن را به خشم می‌آورد و شیاطین جن و انس را عصبانی می‌کند.

امام جمعه گرگان در ادامه با اشاره به حوادث غزه گفت: اگر امت اسلامی با هم همدل و یکپارچه باشند دشمنان اسلام جرات نمی‌کردند که جنایات وحشیانه را در غزه انجام دهند و زنان و کودکان بی‌گناه را به خاک و خون بکشند و به مقاصد شوم خود برسند.

وی با بیان اینکه خدا در قرآن ما مسلمانان را ید واحده معرفی کرده است، افزود: ما که پیرو قرآن کریم و عاشق و دلداده پیامبر (ص) هستیم، نباید با هم اختلاف داشته باشیم.  قرآن مهم‌ترین محور وحدت و ملجاء و مرجع  مسلمانان است. قرآن در میان همه کتب آسمانی تنها کتابی که دست تحریف از آن کوتاه ماند و پیامبر گرامی اسلام (ص) یکی از عوامل مهم وحدت مسلمانان است.

 نماینده ولی فقیه دراستان در ادامه با اشاره به اینکه جوامع اسلامی باید از اختلاف پرهیز کنند، یادآور شد: همه ما شاهد بودیم که  در حرکاتی مذبوحانه قرآن کریم را در مقابل چشمان مردم آتش زدند و پاره پاره کردند، اما اینها نمی‌دانند کتاب آسمانی قرآن با عظمت و عزت روز افزون در میان مسلمانان زنده و پاینده و خداوند خود حافظ آن است.

وی گفت: امیدواریم در آینده شاهد تأسیس اتحادیه کشورهای اسلامی باشیم. کشورهای اسلامی با امکانات و منابعی که در اختیار دارند، می‌توانند مهم‌ترین اتحادیه بین المللی را پدید آورند.

نورمفیدی تصریح کرد: برای دشمن شیعه وسنی فرقی ندارد، هدف آن‌ها  نابودی اصل اسلام است اینکه  آمریکا به دنبال حل اختلاف بین مسلمانان باشد باید گریست چراکه این کشور خود بانی اصلی اختلاف و تفرقه بین مسلمانان است.

انتهای پیام/582/.


https://gorganema.ir