22 مهر 1403
9

رئیس کمیسیون گردشگری شورای اسلامی شهر گرگان از هزینه 200 میلیارد تومانی برای تکمیل فاز نخست شهربازی مدرن گرگان خبر داد.

هزینه ۲۰۰ میلیاردی برای تکمیل فاز نخست شهربازی گرگان
- اخبار استانها -

علی‌اکبر بصیرنیا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم در گرگان اظهار کرد: مزیت اصلی شهر گرگان با بیش از 100 اثر طبیعی و تاریخی، در حوزه گردشگری است و مدیریت شهری گرگان تلاش کرده است تا شعار " گرگان مقصد گردشگری" را محقق کند.

رئیس کمیسیون گردشگری و بافت تاریخی شورای اسلامی شهر گرگان گفت: وجود معارض و اختلافات با برخی از ادارات از جمله اوقاف و میراث فرهنگی در پروژه‌هایی مانند بازار موزه هفت شهر و ساماندهی تپه تاریهی قلعه‌خندان سبب کندی اجرای پروژه‌های گردشگری شده است.

وی با اشاره به نگاه مبتنی بر توسعه گردشگری در مرکز استان افزود: در دوره کنونی مدیریت شهری گرگان 200 میلیارد تومان برای تکمیل فاز نخست شهربازی مدرن گرگان هزینه شده است و امیدواریم با همراهی اعضای شورا و تلاش شهرداری شاهد بهره‌برداری از این فاز تا پایان سال باشیم.

بصیرنیا ادامه داد: پیگیری و رفع مشکلات حقوقی پروژه بازار موزه هفت شهر با ورود دستگاه قضایی انجام شد و امیدواریم سرمایه‌گذار بتواند کندی عملیات اجرایی این پروژه را در ادامه جبران کند. علاوه براین شهرداری گرگان 30 میلیارد تومان برای ساماندهی تپه تاریخی قلعه‌خندان هزینه کرده و به زودی این مکان تاریخی تبدیل به جاذبه‌ای گردشگری خواهد شد.

وی گفت: اختصاص 30 میلیارد تومان اعتبار برای احیای بافت تاریخی گرگان که شامل کف سازی و جداره سازی گذر دوم این بافت حدفاصل آفتاب 15 تا درب نو و امامزاده نور است از دیگر اقدامات در راستای توسعه گردشگری در مرکز استان است‌‌.

این عضو شورای شهر گرگان خاطرنشان کرد: برخی از طرح‌های تحول‌آفرین مانند تله‌کابین چند دهه بلاتکلیف باقی مانده و انتظار داریم با همراهی مسئولان استانی و نمایندگان مجلس بتوانیم مقدمات اجرای این پروژه را در گرگان فراهم کنیم.

انتهای پیام/582/.


https://gorganema.ir