14 آذر 1401
207

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان از فعالیت داوطلبانه بیش از ۸ هزار داوطلب در هلال احمر این استان خبر داد.

فعالیت داوطلبانه بیش از ۸ هزار نفر در هلال احمر گلستان

قاسم غریب آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در خصوص فعالیت‌های انجام شده این سازمان در عرصه داوطلبی اظهار کرد: همانطور که مطلع هستید، فعالیت‌های داوطلبانه و خیرخواهانه یکی از اصول اساسی جمعیت هلال احمر است.

وی ادامه داد: خوشبختانه طی هشت ماه نخست سال جاری شاهد حضور بسیار خوب خیران و اقدامات داوطلبی در عرصه‌های مختلف عمران، فرهنگی، امداد و نجات و ... بوده‌ایم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان خاطرنشان کرد: در همین راستا در این مدت شاهد مشارکت حدود 150 داوطلب در اقدامات خیرخواهانه و داوطلبی بوده‌ایم که اقدامات این عزیزان از نظر ریالی حدود 8 میلیارد ریال بوده است.

غریب‌آبادی گفت: در این مدت 10 برنامه کاروان سلامت در روستاها و مناطق دور افتاده استان و مناطق کمتر برخوردار برگزار شده که 229 نفر پزشک، پیراپزشک و پرستار و کادر هلال احمر اقدامات رایگان و داوطلبانه را اجرا کرده‌اند.

وی افزود: در همین راستا به 2 هزار و 473 نفر خدمات رایگان به ارزش بیش از 4 میلیارد ریال ارائه شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های اجرا شده در این مدت برنامه استانی نذر آب در پنج روستای دورافتاده و کمتر برخوردار دارای تنش‌های شدید آبی در شهرستان‌های گنبدکاووس و مراوه‌تپه بوده است.

غریب‌آبادی تاکید کرد: در این برنامه اقداماتی همچون توزیع اقلام حمایتی، خدمت آبرسانی، خدمت سلامت، آموزش و ... به ارزش 557 میلیون ریال به اجرا گذاشته شده است.

وی افزود: از اقدامات مهم داوطلبی که توسط داوطلبان جمعیت هلال احمر استان به اجرا درآمده اهدای 3 هزار و 82 واحد خون بوده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان بیان کرد: ارائه کمک‌های حمایتی بلاعوض داروئی، درمانی و معیشتی به مددجویان  بی بضاعت استان به تعداد 6 هزار و 543 نفر به ارزش  45 میلیارد ریال، معرفی 81 نفر از متقاضیان تسهیلات قرض الحسنه دارو و درمان به سازمان داوطلبان مرکز به ارزش ریالی 36 میلیارد ریال، دریافت خدمات به یک هزار و 153 نفر از 12 بانک امانات تجهیزات پزشکی شعب هلال احمر استان، و جذب تجهیزات پزشکی جدید برای بانک امانات تجهیزات پزشکی سطح استان از محل مشارکت خیرین به تعداد 28 قلم به ارزش 741 میلیون ریال از دیگر اقدامات داوطلبی و خیرخواهانه در این مدت بوده است.

غریب آبادی گفت: طرح ارمغان مهر با یک هزار و 263 بسته نوشت افزار به ارزش بیش از 2 میلیارد ریال، جمع آوری داروهای مازاد مردم در قالب پویش مرهم زائر به ارزش 150 میلیون ریال با مشارکت شعب گرگان، علی آبادکتول و آزادشهر نیز در این مدت اجرایی شده است.

وی اضافه کرد: برگزاری 65 دوره آموزش عمومی داوطلبان برای یک هزار و 485 نفر از داوطلبان از دیگر برنامه‌های این مدت بوده و در حال حاضر در سامانه عضویت داوطلبان جمعیت هلال احمر استان، عضویت 8 هزار و 143 نفر در قالب 5 هزار و 342 نفر مرد و 2 هزار و 801 نفر زن ثبت شده است.

انتهای پیام/83004


https://gorganema.ir