17 آذر 1401
244

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی گفت: بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی شهرستان از مطالبات چندین ساله مردم بوده و با توجه به دو بیمارستان فرسوده دولتی شهرستان یکی از نیازهای جدی مردم است.

بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی گنبدکاووس یکی از مطالبات چندین ساله و نیاز مردم است

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، امانقلیچ شادمهر در نحستین جلسه شورای حفظ حقوق انفال و بیت المال در دادگستری شهرستان گنبدکاووس اظهار کرد: خوشبختانه با امکاری و دستور قاطع رئیس کل دادگستری گلستان، آنژیوگرافی در بیمارستان پیامبر اعظم (ص) راه اندازی شد.بیش از ۱۵۰ عمل جراحی قلب در ماه در استان گلستان مربوط به مردم شرق گلستان بوده که با راه اندازی این عمل جراحی جان بسیاری از بیماران قلبی نجات تواهد یافت.

وی تصریح کرد: بعد مسافت بین روستای مرزی گنبدکاووس تا شهر بیش از ۱۵۰ کیلومتر بوده حال اگر یک بیمار قلبی بخواهد از روستاهای مرزی به شهرستان کردکوی برای عمل جراحی قلب برود جدا از تلف شدن وقت و صرفه هزینه امکان از دست جان ان موضوع مهمی است.

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مصوبات خوب دادگستری و دادستان گلستان در خصوص چند موضوع مهم در گنبدکاووس خاطرنشان کرد: راه اندازی دادگاه ویژه برای رسیدگی به پرونده پروژه موج های آبی، پرداخت تسهیلات و رفع موانع چندین واحد تولیدی و رونق اقتصادی تجار و بازرگانان شهرستان از جمله مصوبات و پیگیری های دادگستری گلستان بوده که در مدت زمان کوتاه به نتیجه رسیده است.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات در شهرستان گنبدکاووس وجود تعارضات بین دستگاه های اجرایی بوده که با از بین رفتن این تعارضات بسیاری از مشکلات مردم نیز حل خواهد شد.

شادمهر گفت: راه اندازی بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی شهرستان یکی از مطالبات جدی و چندین ساله و نیاز ضروری مردم بوده و در سالهای گذشته مشکل تامین زمین آن حل شد و حتی مبلغ ۱۰ میلیارد تومان بودجه و اعتبار برای این بیمارستان در نظر گرفته شده که مشخص نیست این مبلغ در کجا صرف شده است.دو بیمارستان دولتی گنبدکاووس شامل بیمارستان طالقانی و شهدای ۱۲ دی بیش از ۷۰ سال قدمت داشته و بسیار فرسوده بوده که با کوچکترین زلزله آوار خواهد شد.

وی بیان کرد: تعیین و تکلیف اراضی نقطه عطفی در تاریخ شهرستان خواهد بود و برای افراد آسیب پذیر ایجاد امنیت اقتصادی و اجتماعی داشته و سبب تقویت اعتماد مردم به نظام جمهوری اسلامی خواهدشد.

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی یاداور شد: بیشتر معارض مردم روستاهای گنبدکاووس با منابع طبیعی بوده و بیش از ۳۰ هزار پرونده در این خصوص در شهرستان تشکیل شده است.پیشنهاد می شود بجای استعلام گرفتن از دستگاه های اجرایی این مشکل با همکاری شوراهای اسلامی روستاها، دهیاری ها، بخشداری ها و فرمانداری ها حل شود.

مردم ۷۲ روستای بخش مرکزی گنبدکاووس در حدود ۷۰۰ هکتار اراضی منابع ملی ساکن هستند 

بخشدار مرکزی گنبدکاووس گفت: بخش مرکزی گنبدکاووس دارای ۱۴۰ روستا بوده که از این تعداد ۷۲ روستا دارای منابع ملی در محدوده طرح هادی قرار دارند. هزار هکتار از منابع ملی در محدوده این روستاها شناسایی شده که مردم روستاها در حدود ۷۰۰ هکتار از این اراضی ساکن هستند.

مرتضی احمدی اظهار کرد: بعد از اجرای قانون ماده چهار تولید و عرضه مسکن ملی و کاداستر کردن اراضی، خدمات به این افراد ممنوع شده و با وجود اینکه برخی از این خانواده ها تسهیلات بانکی دریافت کردند اما نمی توانند بهسازی و نوسازی واحدهای مسکونی خود را انجام دهند.

وی تصریح کرد: حدود دو هزار نفر از جمعیت این روستاها با این مشکل مواجه بوده و برخی از این خانواده ها به واسطه اینکه بیش از ۴۰ سال در این اراضی سکونت داشتند ملی بوده این اراضی برایشان قابل قبول نیست.

بخشدار مرکزی گنبدکاووس خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه نقشه های منابع طبیعی در سالهای گذشته با ابزار قدیمی تهیه شده و فایل شده وجابجایی در یک میلی متر در این نقشه ها در فایل سبب جابجایی صدها متر در نقشه طبیعی و مکانی ان خواهد شد پیشنهاد می شود تایید سکونت این افراد برای بیش از ۵۰ سال با تایید شورا و دهیاری ها انجام شود.

انتهای پیام/۸۳۰۲۱


https://gorganema.ir