27 آذر 1401
141

استاندار گلستان گفت: سطح بافت های فرسوده و ناکارآمد در کشور ۲۵ درصد بوده و سطح این بافت ها در گلستان ۱۸ درصد است.

۱۸ درصد از سطح بافت‌های فرسوده و ناکارآمد در گلستان است/ وجود ۵۴ هزار واحد مسکونی فرسوده در استان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، علی محمد زنگانه در دومین جلسه ستاد بازافرینی شهری پایدار گلستان با حضور مدیرعامل بازافرینی شهری ایران و مسئولان استانی و فرمانداران شهرهای گلستان اظهار کرد: جلسات ستاد بازافرینی استانی و شهرستانی به صورت منظم برگزار شود و فرمانداران متوسط سرانه در هریک از حوزه ها در مناطق کم برخوردار شهری و در شهر شناسایی و نیازسنجی شود. مداخلات لازم برای رسیدن سرانه مناطق کم برخوردار به سرانه شهر در قالب برنامه ارائه شود.

وی تصریح کرد: اگر همه دستگاه های اجرایی بسته های جامع تشویقی در حوزه بافت های فرسوده و ناکارامد به سرمایه گذاران اطلاع رسانی شود بی شک بنای فرسوده در استان گلستان باقی نخواهد ماند و اگر چنین شود قطعا مشکل و کم کاری از مدیران است.

استاندار گلستان خاطرنشان کرد: ۲۵ درصد از سطح بافت های فرسوده و ناکارامد در کشور بوده و در استان گلستان این سطح ۱۸ درصد است.دوهزارو ۸۰۰ هکتار از مساحت گلستان در این بافت ها واقع شده است.

وی ادامه داد: دو میلیون و ۷۰۰ واحد مسکونی در کشور در بافت های فرسوده واقع شده که از این تعداد ۵۴ هزار واحد مسکونی در گلستان است. تعداد صدور پروانه های ساختمانی از سه هزار واحد در گلستان به ۶ هزار واحد مسکونی افزایش پیدا کند و این تعداد پروانه تا پایان سال صادر شود.

زنگانه با اشاره به سالروز حمل و نقل و راهداری گفت: اعتبارات حوزه راهداری و حمل و نقل از ۱۱۵ میلیارد تومان در سال گذشته به ۹۳۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۱ افزایش پیدا کرده است.

پاتوق اجتماعی فرهنگی گفتمان گرگان راه اندازی می شود

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: برای نخستین بار در اولین اقدام در گام دوم انقلاب، پاتوق فرهنگی اجتماعی گفتمان در گرگان راه اندازی می شود.

غلامرضا منتظری اظهار کرد: مجموعه تاریخی خانه کبیر یکی از بافت های تاریخی گرگان بوده که امید داریم با کمک یکدیگر این مجموعه را بازسازی و مرمت کنیم.

وی تصریح کرد: بیش از یکسال از نصب داربست در مسجد جامع گرگان می گذرد و انتظار داریم این مسجد به عنوان نگین گلستان از این وضعیت خارج شود.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: به اذعان پژوهشگران عربی بافت های تاریخی گرگان مدل و الگوی منحصر به فرد در حوزه معماری ایرانی و اسلامی بوده و به عنوان سرمایه اجتماعی باید حفظ و حراست شود.

پیوست های فرهنگی اقتصادی در پروژه های بازافرینی شهری دیده شود

نماینده مردم گرگان و اق قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: در کنار پروژه های عمرانی در حوزه بازافرینی شهری پیوست های معنوی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی و غیره دیده شود.

رمضانعلی سنگدوینی اظهار کرد: با توجه به اینکه استان گلستان در حوزه صنعت مانند دیگر استان های گلستان پیشرفت ندارد پیشنهاد می شود تعداد محلات هدف در بازافرینی شهری در گلستان افزایش پیدا کند.

وی تصریح کرد: مبلغ سه هزارو ۵۰۰ میلیارد تومان قیر تهاتری در گلستان برای آسفالت معابر روستایی گلستان تخصیص یافته است.

یک چهارم شهر گنبدکاووس در محدوده بافت فرسوده قرار دارد

شهردار گنبدکاووس در این جلسه گفت: چهار محله گنبدکاووس بنام های سیداباد، افِان اباد، چای بوئین و بدلجه جزو مصوبات بازافرینی شهری بوده که مجموع این محلات ۱۹۳ هکتار است. در گنبدکاووس محلات کم برخوردار در سطحی بالغ بر ۶۴۷ هکتار را دربرگرفته است.

سیدعلی اصغر موسوی اظهار کرد  یک چهارم شهر گنبدکاووس در محدوده بافت فرسوده قرار دارد و با توجه به عملکرد خوب شهرداری در طرح بازافرینی شهری تعداد ۱۵ محله کم برخوردار دیگر نیز شناسایی شد.

وی تصریح کرد: احداث پارک های محله در سیداباد، بدلجه، چای بوئین، اصلاح شبکه اصلی معابر در محلات هدف افغان اباد، بدلجه و چای بوئین، ایجاد مسیر جاده سلامت در حاشیه گرگان رود به طول هفت کیلومتر که با احداث این جاده سلامت تمامی محلات کم برخوردار به هم ارتباط پیدا کردند، احداث سرای محله در سیداباد و بدلجه که تکمیل فاز دوم آن به ۱۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد از جمله پروژه های شهرداری در حوزه بازافرینی شهری است.

در پایان این جلسه از شهرداری گرگان و گنبدکاووس به خاطر عملکرد خوب در حوزه بازافرینی شهری تقدیر شد.

 

 

انتهای پیام/۸۳۰۲۱


https://gorganema.ir