26 آذر 1401
252

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان گفت: احداث سرای محله انجیراب گرگان با مدتی وقفه دوباره آغاز شده و سال آینده به بهره برداری می رسد.

سرای محله انجیراب گرگان سال آینده به بهره برداری می‌رسد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان مهدی ملک در حاشیه بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی از محله انجیراب و پروژه های آن اظهار کرد: محله انجیراب گرگان از مناطق کم برخوردار بوده و خوشبختانه در دولت سیزدهم با کار جهادی و میدانی شاهد تغییرات و تحول خوبی در این محله هستیم.

وی تصریح کرد: سرای محله این منطقه با زیربنای ۷۰۰ مترمربع و دارای سه طبقه دارای پیشرفت فیزیکی خوبی بوده و تلاش داریم تا سال آینده این پروژه را به بهره برداری برسانیم.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان خاطرنشان کرد: تاکنون برای این پروژه ۳ میلیارد تومان هزینه شده و برای تکمیل آن به پنج میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی ادامه داد: این پروژه به منظور فعالیت های فرهنگی، اجتماعی، هنری و غیره برای  هفت هزار جمعیت این محله کم برخوردار استفاده خواهد شد.

ملک گفت: همچنین پروژه های آسفالت معابر شهری استان گلستان در ۱۵ شهر گلستان با اعتبار ۲۰۳ میلیارد ریال و با صرف قیر به میزان دو هزارو ۱۳۲ تن از محل اعتبارات شرکت بازافرینی شهری ایران به صورت متمرکز با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و هیات همراه، استاندار و هیات همراه، نماینده گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی، شهردار گرگان بصورت متمرکز در محله انجیراب گرگان به بهره برداری رسید.

وی بیان کرد: عملیات اجرایی مرکز جامع سلامت، تکمیل مدرسه این محله، تعویض و نوسازی شبکه ابرسانی که فرسوده شده بود از جمله پروژه های اولویت دار در محله انجیراب بوده که امید داریم با تخصیص اعتبار از محل اعتبارات بازافرینی شهری بتوانیم انها را به بهره برداری برسانیم.

مدیر کل راه و شهرسازی گلستان ابراز کرد: در سال ۱۴۰۰ با اختصاص قیر رایگان از محل اعتبارات بازافرینی شهری ایران  و با مشارکت ۱۵ شهرداری ها شهرهای گلستان بالغ بر ۲۰۳ هزار متر مربعداز معابر سکونتگاه های غیررسمی، بافت های فرسوده و محلات کم برخوردار  آسفالت شده است.

وی یاداور شد: قیر رایگان به ارزش ۱۷ میلیارد تومان از محل اعتبارات بازافرینی شهری تا پایان  سال مالی جذب شد و توانستیم بیش از چهار میلیارد تومان قیر رایگان استان های دیگر که نتوانستند در سال مالی جذب کنند، جذب کرده و مبلغ قیر را به ۲۱ میلیارد تومان برسانیم.

 

 

ملک خاطرنشان کرد: به خاطر عملکرد خوب استان گلستان در حوزه بازافرینی شهری و با نگاه مثبت مدیرعامل شرکت بازافرینی شهری ایران، برای نخستین بار اعتبارات برنامه های اجرایی این حوزه از مبلغ ۲۵ میلیارد تومان به حدود ۹۰ میلیارد تومان افزایش یافت که این اعتبار بی نظیر بود.

وی گفت: برای تقویت اعتبارات حوزه بازافرینی شهری و همراه کردن شهرداریها، امروز در این راستا با شهرداری های گرگان و گنبدکاووس تفاهم نامه ای امضا می شود.

شهردار گرگان در این مراسم گفت: ستاد بازافرینی استان گلستان مبلغ هشت میلیارد تومان برای پروژه های محلات هدف در گرگان هزینه کرده است.

سیدمحدرضا سیدالنگی اظهار کرد: با توجه به اینکه ۲۱ محله کم برخوردار در گرگان وجود دارد، لوگو محله پیرو دستور رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور رونمایی شد.

وی تصریح کرد: با تخصیص قیر رایگان ۸ هزار مترمربع از معابر خاکی شهری گرگان آسفالت شد و تلاش داریم تا مجموعه ورزشی روباز محله انجیراب را در کمتر از سه ماه به بهره برداری برسانیم.

انتهای پیام/۸۳۰۲۱


https://gorganema.ir