23 آذر 1401
207

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری گلستان گفت: بهسازی مسیر دسترسی روستای زیارت تا آبشار این روستا بطول سه کیلومتر و با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال آغاز شد.

بهسازی مسیر دسترسی آبشار زیارت با اعتبار ۱۰ میلیارد ریالی آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان محمد جواد ساوری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طرح توسعه زیرساخت های گردشگری روستای زیارت در ۱۸ سال گذشته مورد پیگیری قرار گرفت ولی متاسفانه در این مدت اتفاق خاصی نیفتاد.

وی تصریح کرد: به عنوان نخستین اقدام قرارگاه عملیات توسعه گردشگری گلستان، طرح ساماندهی گردشگری روستای زیارت در دستور کار قرار گرفت و همه دستگاه های متولی و دستگاه های ذی نفع به دستور استاندار و حمایت دستگاه قضایی در راستای ساماندهی گردشگری پای کار آمدند.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری گلستان خاطرنشان کرد: بهسازی مسیر دسترسی روستای زیارت تا آبشار این روستا به طول سه کیلومتر و با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: گرگان ظرفیت های گردشگری بسیار خاص،زیبا و جاذب گردشگر دارد اما متاسفانه در جذب گردشگر و مسافر موفق نبوده است.برای توسعه صنعت گردشگری شهر گرگان، قرارگاه عملیات توسعه زیرساخت های گردشگری با هماهنگی و هم افزایی دستگاه های مرتبط و شهرداری تشکیل شد.

ساوری در خصوص احیای دیوار بزرگ گرگان گفت: یکی از محورهای توسعه اقتصاد و اشتغال استان گلستان احیای دیوار بزرگ گرگان است. برای احیای این دیوار بزرگ علاوه بر اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری باید همه دستگاه های اجرایی همکاری و هم افزایی داشته و پای کار باشند.

وی عدم بازار فروش مناسب را مهمترین چالش و مشکل حوزه صنایع دستی دانست و بیان کرد: مهمترین چالش و مشکلات هنرمندان صنایع دستی عدم وجود بازار فروش مناسب برای عرضه محصولات خود بوده و در این راستا برای ایجاد ظرفیت های عرضه بین المللی و ملی پیگیری هایی در سطح ملی انجام شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری گلستان یاداور شد: نقطه ضعف صنایع دستی استان، عدم بسته بندی مناسب و برندسازی برای محصولات صنایع دستی بوده که باید با تعامل بین هنرمندان و بخش خصوصی این مشکل برطرف شود.

وی ابراز کرد: با توجه به اینکه اعتبارات دولتی محدود بوده می بایست برای ایجاد بازارچه دائمی فروش محصولات صنایع دستی،سرمایه گذار بخش خصوصی جذب شود که در این راستا در حال رایزنی هستیم.

انتهای پیام/۸۳۰۲۱


https://gorganema.ir