15 شهریور 1403
14

مدیرکل فنی و حرفه‌ای گلستان گفت: برای ارتقای کیفیت آموزش‌های مهارتی در استان برای نخستین بار 60 میلیارد تومان تسهیلات برای به‌روزرسانی تجهیزات آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای اختصاص داده شد.

تسهیلات ۶۰ میلیاردی برای آموزشگاه‌های فنی‌وحرفه‌ای گلستان
- اخبار استانها -

حمزه کرایلو در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم در گرگان اظهار کرد: ظرفیت‌های خوبی برای توسعه آموزش‌های فنی و مهارتی در استان ایجاد شده و شاخص‌های این بخش به‌ویژه در سال‌های اخیر رشد چشمگیری داشته است.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای گلستان با بیان اینکه ارائه آموزش‌های مهارتی بر مبنای نیازها و مشاغل جدید انجام می‌شود، گفت: براساس سند ائتلافی توسعه مهارت استان، آموزش‌های فنی و مهارتی براساس نیازهای هر منطقه تدوین می‌شود. ضمن اینکه به موضوعات و مباحث نوینی که جامعه به دنبال آن است نیز پرداخته خواهد شد.

وی افزود: توجه به موضوع هوش مصنوعی با راه‌اندازی اولین کارگاه هوش مصنوعی استان در گنبدکاووس، ساخت پنل‌های خورشیدی برای تولید برق، ایجاد گلخانه به روش هیدروپونیک و غیره جزو موضوعاتی است که در دوره اخیر مورد توجه و تاکید قرار گرفته است.

کرایلو خاطرنشان کرد: با توسعه فناوری‌ها، بخشی از مشاغل در حال اضمحلال و بخشی از مشاغل نیز در حال شکل‌گیری است.در چنین شرایطی باید آموزش‌های خود را با این نیازهای جدید مطابقت دهیم. در همین زمینه نخستین مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات استان در قالب 17 کارگاه برای ارائه آموزش‌های فنی و مهارتی در رشته‌های جدید در هفته‌ گذشته راه‌اندازی شد.

وی به موضوع تجهیز آموزشگاه‌های دولتی و آزاد فنی و حرفه‌ای در استان هم اشاره کرد و گفت: برای ارتقای کیفیت آموزش‌های مهارتی در استان برای نخستین بار 60 میلیارد تومان تسهیلات برای به‌روزرسانی تجهیزات آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای اختصاص داده شد.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای گلستان ادامه داد: یکی از اتفاقاتی که در استان با حمایت مسئولان اتفاق افتاد، ساماندهی پرداخت تسهیلات در بخش مشاغل خانگی است و بر همین اساس یکی از شروط اصلی پرداخت این تسهیلات به متقاضیان، دارا بودن گواهینامه فنی و حرفه‌ای است.

 انتهای پیام/582


https://gorganema.ir