30 آذر 1401
254

مدیرکل ثبت احوال گلستان با بیان اینکه، در هشت ماه نخست امسال بیش از ۱۰ هزار و ۵۰۰ واقعه ازدواج در استان ثبت شده است، گفت: نام‌های محمد، علی، امیرعلی، آیهان و امیرحسین جزء پنج نام بیشتر استفاده شده در پسران و در دختر‌ها نام‌های فاطمه، زهرا، مرسانا، حلما، سلین نیز بیشترین نام استفاده شده است.

محمد و علی در پسران و فاطمه و زهرا در دختران بیشترین نام انتخابی در گلستان است

ثبت ۱۰۵۰۰ واقعه ازدواج‌در گلستان/ به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حمیدرضا مطیع صبح امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: در پایان سال ۱۴۰۰ بر اساس اعلام مرکز آمار ایران و‌ برآورد جمعیتی انجام شده، آمار جمعیتی استان گلستان یک میلیون و ۹۷۲ هزار و ۹۰۰ نفر است.

وی ادامه داد: رتبه استان از نظر جمعیتی ۱۴ در کشور است و ۲/۳۵ درصد جمعیت کشور در استان گلستان زندگی می‌کنند.

مدیرکل ثبت احوال گلستان با اشاره به اینکه ایران از نظر جمعیتی رتبه ۱۷ جهان را دارد، بیان کرد: جمعیت استان گلستان نسبت به جمعیت کشور جمعیت جوانی است و بیشترین جمعیت آقایان مربوط به پنج تا ۹ سال سن‌است که ۹۹ هزار نفر را به خود اختصاص داده‌اند.

مطیع گفت: بعد این رده سنی افراد ۳۰ تا ۳۴ سال سن به تعداد ۹۵ هزار نفر در جایگاه دوم جمعیتی استان گلستان در بین آقایان است.

وی افزود: در خانم‌ها نیز بیشترین گروه سنی بین پنج تا ۹ سال شن با ۹۵ هزار نفر است و پس از آن نیز مربوط به گروه سنی  ۳۵ تا ۳۹ سال سن با ۹۴ هزار نفر جمعیت است

مدیرکل ثبت احوال گلستان تصریح کرد: میانگین سنی افراد فوت شده در کشور ۶۶ سال است و در استان ۶۲/۷ است.

مطیع گفت: در هشت ماه امسال ۱۰ هزار و ۵۴۶ واقعه ازدواج در استان ثبت شده که ۶/۱ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته که در هشت ماه ابتدای سال گذشته ۱۱ هزار و ۲۳۳ ازدواج بوده است.

وی افزود: روند از واج در همه شهرستان‌های استان بجز علی‌آبادکتول و گنبدکاووس کاهشی است.

مدیرکل ثبت احوال گلستان تصریح کرد: در طلاق بدون تغییر نسبت به هشت ماه نخست سال گذشته ۲ هزار و ۹۷۳ واقعه طلاق در سال جاری در استان ثبت شده است.

مطیع گفت: واقعه طلاق در مینودشت، مراوه‌تپه، گنبدکاووس، گمیشان، گرگان، کردکوی نسبت هشت ماه ابتدای سال گذشته کاهش داشته و مراوه گ‌تپه با بیش از ۵۴ درصد کاهش بیشترین روند کاهشی طلاق را داشته و بندرترکمن با ۵۱ درصد بیشترین افزایش طلاق را ثبت کرده است.

وی تاکید کرد: میانگین سن زوج (آقایان) در استان گلستان ۲۸/۹ سال سن و میانگین سن ازدواج زوجه (بانوان) ۲۳/۹ سال سن است.

مدیرکل ثبت احوال گلستان خاطرنشان کرد: در هنگام طلاق میانگین سن زوج در استان گلستان ۳۶/۳ سال سن و سن زوجه ۳۱/۶ سال است.

مطیع افزود: طول مدت ازدواج در کشور به صورت میانگین ۱۰/۹ سال و در استان ۹/۷ است و بر اساس آمارها شیب دوام زندگی‌ها افزایش پیدا کرده است.

وی بیان کرد: در قسمت نام در هشت ماه نخست امسال نام‌های محمد، علی، امیرعلی، آیهان و امیرحسین جزء پنج نام بیشتر استفاده شده در پسران است و در سال ۱۳۹۴ تا ۱۳۹۲ نام محمد بیشترین نام انتخاب شده بوده و بعد از آن به مدت دو سال محمد طه بیشترین نام بوده و پس از آن نیز نام محمد بیشترین نام استفا‌ه شده است.

مدیرکل ثبت احوال گلستان گفت: در دختر‌ها نام‌های فاطمه، زهرا، مرسانا، حلما، سلین نیز بیشترین نام استفاده شده و نام فاطمه نیز در طول این سال‌ها بیشترین نام استفاده شده بوده است.

مطیع متذکر شد: در شناسنامه الکترونیکی تاکنون یک میلیون و ۳۱ هزار و ۷۷۰ شناسنامه ساکنان استان صادر شده که حدود ۵۰ درصد جمعیت استان را شامل می‌شود.

وی اضافه کرد: طول زمان صدور شناسنامه الکترونیکی در استان سه روز است و درخواست‌های صادر شده به روز است.

مدیرکل ثبت احوال گلستان گفت: یک میلیون و ۴۸۷ هزار و ۲۷۱ نفر جمعیت مشمول صدور کارت ملی هوشمند در استان هستند که تاکنون یک میلیون و ۴۷۰ هزار‌و ۵۵۵ نفر برای دریافت کارت هوشمند ملی در سامانه ثبت نام کردند و ۱۶ هزار نفر هنوز برای دریافت کارت ملی هوشمند ثبت نام نکردند.

مطیع تاکید کرد: برای یک میلیون و ۳۲۷ هزار ۱۶۶ کارت ملی صادر شده که یک میلیون و ۳۰۹ هزار و ۸۸۳ کارت تحویل شده و ۱۷ هزار و ۲۸۳ کارت در انتظار تحویل هستند.

انتهای پیام/۸۳۰۰۴


https://gorganema.ir