18 دی 1401
149

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی با بیان این که در لایحه بودجه باید توجه ویژه به گلستان شود، گفت: استفاده از ظرفیت‌های گردشگری گلستان صفر است.

ضرورت توجه به گلستان در بودجه ۱۴۰۲/ استفاده از ظرفیت‌های گردشگری گلستان صفر است

به گزارش خبرگزاری فارس از گلستان، صبح امروز نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: بودجه ۱۴۰۲ باید براساس برنامه هفتم، پایه ریزی شده و بعد از تدوین آن باید به مجلس ارائه شود.

وی با بیان اینکه بودجه بدون برنامه معنایی ندارد، اضافه کرد: دو ماه تا پایان سال باقی مانده و دولت باید در این زمینه زودتر اقدام کنند.

سنگدوینی گفت: تمام رایزنی‌ها را برای افزایش میزان بودجه مخصوصاً در سرفصل‌هایی که دچار محرومیت و کمبود هستیم، انجام خواهیم داد.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: گلستان، استان کشاورزی بوده اما به خام فروشی مبتلا است و باید در زمینه تکمیل زنجیره تولید و ایجاد صنایع تکمیلی و ماندن ارزش افزوده در استان اقدام عاجلی اندیشیده شود.

سنگدوینی اضافه کرد: در زمینه آب شرب و کشاورزی مشکلات جدی داریم و علی رغم اینکه وزارت نیرو، اعتبارات این بخش را افزایش داده اما تا رسیدن به وضع مطلوب فاصله زیادی است.

نماینده مردم گرگان ادامه داد: بیمارستان های گلستان فرسوده اند و باید توجه ویژه ای به این بخش در لایحه بودجه شود.

سنگدوینی در مجلس شورای اسلامی از پیگیری پتروشیمی گلستان خبرداد و گفت: عملیات اجرایی این پروژه بعد از ۱۸ سال بزودی آغاز خواهد شد و مشکل ۹۰ هزار سهامدار آن برطرف می‌شود.

طبق گفته سنگدوینی، پتروشیمی می‌تواند هزاران اشتغال مستقیم و غیرمستقیم ایجاد کرده و نیاز استان و کشور را تأمین کند.

وی افزود: توجه به اقتصاد دریا، استفاده از سواحل و بنادر و گردشگری دریایی از دیگر مسائلی است که باید دولت آن را به طور جدی مد نظر قرار دهد.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: استفاده از ظرفیت‌های گردشگری گلستان صفر است و هیچ حرکتی را در این بخش شاهد نیستیم و باید وزارت میراث فرهنگی و گردشگری در راستای رونق این بخش ورود کند.

سنگدوینی توضیح داد که گردشگری می‌تواند جای نفت را بگیرد و با توجه به وجود اقالیم و اقوام مختلف و وجود صنایع دستی متنوع، می‌تواند به درآمدزایی کند.

پایان پیام/


https://gorganema.ir