21 دی 1401
125

مشترکان گاز در استان گلستان طی سه روز گذشته بیش از 40 میلیون مترمکعب گاز استفاده کردند و همچنین در این سه روز با اجرای دورکاری ادارات 70 درصد مصرف گاز ادارات صرفه‌جویی شد.

مصرف بیش از 40 میلیون متر مکعب گاز طی 3 روز در گلستان/ دمای منفی 13 درجه هوا در خوش‌ییلاق

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، کاهش شدید دمای هوای استان گلستان طی دو روز گذشته باعث این شد تا با تصمیم استانداری گلستان ادارات بجز دستگاه‌های امدادی و انتظامی دورکاری را در دستور کار قرار دهند و مدارس استان نیز به صورت غیرحضوری شد.

بارش برف طی 48 ساعت گذشته ارتفاعات استان را سفیدپوش کرد و حتی برای ساعاتی در شامگاه سه شنبه مردم گرگان در شهر نیز بارش برف را تجربه کردند.

در کل استان گلستان بیش از 600 هزار مشترک گاز وجود دارد که بیش از 370 هزار مشترک در شهرهای استان و بیش از 253 هزار مشترک در روستاهای استان گلستان هستند.

صرفه‌جویی 70 درصدی مصرف گاز ادارات در گلستان

مدیرعامل شرکت گاز گلستان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان در خصوص آخرین وضعیت مصرف گاز در استان خاطرنشان کرد: مصرف گاز استان در روز دوشنبه 12 میلیون و 200 هزار مترمکعب بوده، روز سه شنبه 13 میلیون و 500 هزار مترمکعب و امروز تاکنون 14 میلیون و 500 هزار مترمکعب بوده است.

علی طالبی با اشاره به افزایش روزانه یک و نیم میلیون مترمکعبی مصرف گاز در استان طی سه روز اخیر گفت: دورکاری از روز سه شنبه آغاز شد و تا آخر هفته ادامه خواهد داشت.

وی اضافه کرد: با اجرای دورکاری ادارات و غیرحضوری شدن مدارس، 70 درصد مصارف گاز بخش دولتی استان کاهش پیدا کرد که اثر بسیار بالایی در پایدارسازی مصرف گاز خانگی دارد.

مدیرعامل شرکت گاز گلستان تصریح کرد: خوشبختانه با همکاری بسیار خوب صنایع و کارخانه‌هایی که از سوخت جایگزین استفاده کردند، روند مدیریت مصرف گاز و چالش موجود به خوبی انجام شد.

طالبی بیان کرد: سرانه مصرف گاز هر خانوار گلستانی طی سه روز اخیر بین 15 تا 20 متر مکعب در روز بوده که انتظار داریم مردم عزیز همچنان با صرفه‌جویی و استفاده از لباس گرم در منزل، همراهی و همکاری خود را ادامه دهند.

دمای منفی 13 درجه‌ای در خوش‌ییلاق

در حال حاضر در محورهای کوهستانی استان به ویژه در مسیرهای خوش‌ییلاق و توسکستان بارش برف مشاهده می‌شود اما به گفته عادل مصدقی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان به خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان، تمامی مسیرهای مواصلاتی استان باز است.

وی ادامه داد: در حال حاضر دمای هوا در محور خوش‌ییلاق منفی 13 درجه، در ارتفاعات شاهکوه منفی هفت درجه و در خوش‌ییلاق منفی پنج درجه است.

جانشین پلیس‌راه گلستان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان تصریح کرد: با توجه به شرایط جوی حاکم بر استان به ویژه در محورهای مواصلاتی استان تاکید ما بر این است رانندگان حتما برای تردد در محورهای کوهستانی زنجیر چرخ به همراه داشته باشند.

قنبری تاکید کرد: برودت هوا به حدی است که در ساعات شامگاهی یخ زدگی مسیر دور از دهن نیست و تقاضا داریم رانندگان در صورت عدم ضرورت در سفر، زمان سفر را به تاخیر بیاندازند و در صورت ضرورت در سفر حتما زنجیر چرخ به همراه داشته باشند و نحوه استفاده از آن را هم بدانند.

وی اضافه کرد: سالم بودن وسیله نقلیه، سالم بودن سیستم گرمایشی خودرو و توجه به نکات ایمنی و سرعت مطمئنه از جمله مهمترین نکاتی است که در کاهش وقوع تصادفات نقش اساسی دارد.

انتهای پیام/83004


https://gorganema.ir