27 دی 1401
134

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گلستان گفت: در سال جاری تعداد 40 واحد صنفی متخلف که اقدام به فروش شربت‌های حاوی مواد مخدر کردند پلمپ شدند.

کشف بیش از 9 تن مواد مخدر/ 40 واحد صنفی توزیع مواد مخدر در گلستان پلمپ شد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، مجید زائری پیش از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در سال جاری تعداد 154 هزار و 848 عدد قرص حاوی مواد مخدر از سطح مغازه‌های گلستان جمع آوری و در این راستا تعداد 40 واحد صنفی متخلف در استان پلمپ شد. 

وی با بیان اینکه تعداد 170 هزار معتاد در گلستان شناسایی شدند، تصریح کرد: آمارها نشان می‌دهد که تعداد 2 میلیون و 800 هزار معتاد در سطح کشور شناسایی شدند. 

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گلستان با اشاره به اینکه در سال جاری 9 تن و 400 کیلوگرم انواع مواد مخدر در سطح استان گلستان کشف شد، ابراز کرد: در سال جاری 135 هزار سی سی کشفیات در حوزه متادول بود و همچنین کشف 5 تن و 913 کیلوگرم تریاک(62 درصد) 752 کیلوگرم هشیش(8 درصد)، 510 کیلوگرم شیشه(5 درصد) و یک تن و 800 کیلوگرم گل و گراس بود. 

زائری از دستگیری 201 قاچاقچی مواد مخدر در گلستان خب داد و خاطرنشان کرد: 2 هزار و 35 نفر خرده فروش در سطح محلات و پارک ها دستگیر و تعداد 7 هزار و 300 معتاد از سطح معابر گلستان جمع آوری شدند. 

وی افزود: عمده کشفیات مواد مخدر در سطح استان گلستان در حوزه کراک و هشیش بوده است. 

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گلستان بیان اینکه در سال جاری افزایش 30 درصدی کشفیات مواد مخدر را در گلستان شاهد بودیم، ابراز کرد: میانگین سن اعتیاد در استان گلستان 24 سال است. 

وی افزود: در سال جاری 14 باند تهیه و توزیع موادمخدر در سطح استان گلستان را دستگیر کردیم و تعداد 11 قبضه سلاح شکاری و سلاح جنگی از قاچاقچیان کشف و ضبط شد. 

زائری درخصوص شناسایی نقاط آسیب پذیر استان گلستان افزود: تعداد 112 نقاط آسیب پذیر در سطح استان گلستان شناسایی شد. 

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گلستان با بیان اینکه یک سوم شهدای ناجا در حوزه مبارزه با مواد مخدر هستند، تصریح کرد: تعداد 82 شهید والامقام گلستانی در حوزه مبارزه با مواد مخدر تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شد. 

به گزارش فارس، استان گلستان از لحاظ میزان شیوع مصرف مواد مخدر رتبه دوم کشور را داراست که نیاز است برای خارج شدن از این وضعیت، همت و انسجام مضاعفی اتفاق بیافتد.

انتهای پیام/83019


https://gorganema.ir