01 اسفند 1401
109

مدیر آب و فاضلاب گرگان نسبت به وضعیت نامناسب منابع زیر زمینی تامین آب شرب در گرگان هشدار جدی داد و گفت: باید به فکر منابع آب شرب جدید باشیم در غیر اینصورت با مشکل مواجه می‌شویم.

زنگ خطر کمبود آب شرب در گرگان/ چاه‌های زیرزمینی دیگر جوابگو نیست

قربان غلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان در خصوص آخرین وضعیت تامین آب شرب در این شهرستان و قطعی‌های ساعتی در گرگان، اظهار کرد: متاسفانه با توجه به افزایش شدید جمعیت ساکن در گرگان و مصارف بی‌رویه آب و کاهش میزان بارندگی و دبی چاه‌های تامین آب، شاهد کسری تامین منابع آب شرب هستیم.

وی ادامه داد: با وجود اقدامات خوب انجام شده طی یک سال گذشته اما همچنان شاهدیم که ۲۵۰ لیتر بر ثانیه آب شرب برای شهر گرگان کسری داریم.

مدیر آب و فاضلاب گرگان تصریح کرد: بیشترین مشکل در منطقه خیابان امامرضا(ع) شهر گرگان است که نسبت به سایر مناطق مشکل بیشتری دارد.

غلامی گفت: ما نیاز داریم منابع تامین آب شرب جدیدی برای کل استان به ویژه گرگان تعریف شود و از تک منبعی و اتکا به منابع آب زیر زمینی به سمت شیرین سازی آب دریا احداث سد پیش برویم.

وی اضافه کرد: یکی از معضلات ما مشکل تامین اعتبار برای تکمیل پروژه‌های آبرسانی است که سال گذشته با تزریق منابع مالی خوبی که انجام شد بخشی از پروژه‌ها به نتیجه رسید و اگر امسال نیز این اعتبارات تامین شود بسیاری از مشکلات برطرف خواهد شد و پروژه‌های نیمه تمام ما به اتمام خواهد رسید.

رئیس اداره آب و فاضلاب گرگان تصریح کرد: وضعیت منابع تامین آب زیرزمینی ما اصلا خوب نیست و بارها اخطار این موضوع را داده‌ایم، چاه‌های زیرزمینی ما دیگر جوابگو نیست و باید به دنبال منابع آب جدید باشیم.

غلامی در خصوص پروژه شیرین‌سازی آب دریای خزر، اظهار کرد: مجری این پروژه شرکت آب منطقه‌ای استان است اما تا جایی که اطلاع دارم اقدامات مطالعاتی و میدانی این پروژه انجام شده و در مسیر اجرا شدن است.

وی اضافه کرد: همیشه در فصل زمستان بخصوص در ماه اسفندماه مصرف آب شرب افزایش پیدا می‌کند و ما تقاضا داریم مردم عزیز از همین امروز مدیریت مصرف را مد نظر قرار دهند.

مدیر شرکت آب و فاضلاب گرگان تصریح کرد: به شدت در حال مدیریت مخازن ذخیره آب هستیم و با توجه به اینکه مصرف در روزهای پایانی اسفندماه سه برابر افزایش پیدا خواهد کرد باید به همدیگر کمک کنیم که مشکلی بوجود نیاید.

انتهای پیام/۸۳۰۰۴


https://gorganema.ir