10 اسفند 1401
330

رئیس پلیس فتا گلستان از انهدام باند کلاهبرداران اینترنتی که با فریب مردم میلیاردها تومان کلاهبرداری می‌کردند خبر داد.

انهدام باند کلاهبرداری اینترنتی شبکه‌ای در گلستان

سرهنگ سعید تجری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان اظهار کرد: روزهای گذشته تعدادی از شهروندان با مراجعه به پلیس فتا اعلام کردند سایت‌هایی با عناوین افنک باتس(fnac bots) و افنک نون(fnac non) با دادن وعده‌های دروغین پولدار شدن در مدت کوتاه مبالغی را از آنان دریافت می کردند.

وی ادامه داد: در تحقیقات مقدماتی انجام شده مشخص شد متهمان با تبلیغ این سایت‌ها و عضویابی در بین هم استانی‌ها، آنان را ترغیب به واریز مبلغ یک الی دو ملیون تومان کرده و وعده می‌دادند که در مدت یک ماه مبلغ واریزی دو یا چند برابر شده و همین روال تا مبالغ بالاتر و سود سرشار ادامه پیدا می کند.

رئیس پلیس فتا گلستان خاطرنشان کرد: این افراد سودجو در ادامه این روال، مخاطبان خود را وادار می‌کردند برای سوی بیشتر برای راه‌اندازی یک اکانت یا صفحه کاربری مشخص 30 دلار واریز کنند و افراد بیشتری را برای سود بیشتر وارد چرخه کنند.

تجری بیان کرد: این گروه با این روش سودهای میلیاردی کسب می‌کردند و تاکنون 10 شاکی مرتبط با این پرونده مراجعه کرده و اقدامات قانونی برای آنها در حال انجام است.

وی اضافه کرد: با اقدامات تخصصی و اطلاعاتی کارشناسان پلیس فتا، تاکنون سه نفر از متهمان شناسایی و در شهرهای مختلف استان دستگیر شدند.

رئیس پلیس فتا گفت: شهروندانی که با این روش کلاهبرداری در دام شیادان سایبری در داخل استان افتاده‌اند می‌توانند با مراجعه به پلیس فتا استان موضوع را مطرح کرده تا کارشناسان پلیس فتا بررسی‌های فنی و تخصصی را در این مورد انجام دهند.

سرهنگ تجری تاکید کرد: شهروندان فریب وعده‌های دروغین افراد سودجو را نخورده و به آنان اعتماد نکنند و در صورت مشاهده هرگونه مصادیق مجرمانه در فضای مجازی بلافاصله موضوع را جهت بررسی با کارشناسان پلیس فتا به شماره ۰۹۶۳۸۰ در میان بگذارید.


https://gorganema.ir