14 اسفند 1401
152

مدیرآموزش و پرورش شهرستان گنبدکاووس گفت: با توجه به کمبود فضای آموزشی در شهر، چهار مدرسه گنبدکاووس از هیئت امنایی خارج و چرخشی می شوند.

مدارس هیئت امنایی گنبدکاووس برای جبران کمبود فضای آموزشی چرخشی می شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس عبدالقادر ظفر عصر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش اظهار کرد: یکی از مصوبات جلسه امروز، خارج شدن چهار مدرسه هیات امنایی گنبدکاووس و تبدیل به چرخشی شدن آن برای جبران کمبود فضای آموزشی بود.

وی تصریح کرد: کمبود فضای آموزشی در شهر گنبدکاووس بیداد می کند و با توجه به اینکه در سال تحصیلی آینده نیز تعداد دانش اموزان افزایش پیدا کرده و یکی از مدارس دولتی شهر گنبدکاووس نوسازی می شود باید این کمبود به گونه ای جبران شود.

مدیرآموزش و پرورش شهرستان گنبدکاووس خاطرنشان کرد: چهار مدرسه هیئت امنایی گنبدکاووس با بهترین امکانات و تجهیزات تک شیفت بوده و بخاطر هیات امنایی بودن تنها عده خاصی بهره مند هستند. براین اساس این چهار مدرسه از هیات امنایی خارج و پس از دولتی شدن، در سال اینده چرخشی می شوند‌.

وی بیان کرد: با توجه به مصوبه جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان لیستی از منابع درآمدی ۹ ماهه امسال آموزش و پرورش تهیه شده است. مبلغ درآمد سالن های ورزشی آموزش و پرورش گنبدکاووس یک میلیارد و ۷۷۹ میلیون ریال، کانون ها ۴۲ میلیون ریال، هنرستان کشاورزی ۲۳ میلیارد ریال، درمانگاه فرهنگیان دو میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال، اجازه واحد تجاری دو میلیارد ریال و باشگاه فرهنگیان ۸۰ میلیارد ریال است.

وی یادآور شد: در حوزه بازماندگان از تحصیل تعداد پنج هزار نفر از سوی اداره کل آموزش و پرورش به ما اعلام شده که تاکنون توانستیم مشکل ۸۲۹ نفر از آنها را رفع کرده و پرونده ۶۱۷ نفر در حال پیگیری است. فقرمالی، ازدواج، عدم دسترسی به مدارس شبانه روزی در مناطق کمتر توسعه یافته و گاها تعارض توازن در رشته تحصیلی از عوامل مهم ترک تحصیل دانش آموزان است.

انتهای پیام/۸۳۰۲۱


https://gorganema.ir