24 اسفند 1401
103

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی و خدمات پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی گلستان گفت: تعداد مصدومین ناشی از انفجار مواد محترقه چهارشنبه آخر سال در این استان به ۴۲ نفر رسید.

مصدومیت 42 نفر در چهارشنبه سوری گلستان/ بیش از 50 نفر دستگیر شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، محمدجواد مقسمی شامگاه سه‌شنبه در گفت وگو با خبرنگاران استان اظهار کرد: متاسفانه ۴۲ نفر در حوادث چهارشنبه آخر سال در گلستان مصدوم شدند که از این تعداد ۳۵ نفر مرد و هفت نفر زن هستند.

وی ادامه داد: از این تعداد در حال حاضر فقط چهار نفر بستری هستند و باقی در بیمارستان‌ها درمان شده و مرخص شدند.

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی گلستان خاطرنشان کرد: ۳۰ نفر از مصدومان در گرگان، هشت نفر در گنبدکاووس و باقی در شهرستان‌های مینودشت، علی‌آبادکتول، خان‌ببین و بندرگز مجروح شدند.

مقسمی بیان کرد: ۱۰ نفر دچار سوختگی سطح دو، هشت نفر سوختگی سطح یک داشتند و ۲۳ مصدوم هم مجروحیت شکستگی داشتند.

وی اضافه کرد: ۱۳ نفر از ناحیه سر و گردن دچار مصدومیت و مجروحیت شدند، ۱۳ نفر از ناحیه دست مجروح شدند، ۶ نفر از ناحیه پا مجروح شدند، هشت نفر از ناحیه چشم مجروح شدند و یک نفر از ناحیه گوش دچار مجروحیت شده است.

مقسمی بیان کرد: میانگین سن مصدمان سه نفر کمتر از ۱۰ سال سن داشتند، ۱۰ نفر بین ۲۰ تا ۲۵ سال سن داشتند، ۶ نفر دارای سن ۲۰ تا ۳۰ سال بودند و بیش از هشت نفر نیز بیان ۳۰ تا ۴۰ سال سن داشتند.

گفتنی است، در حوادث چهارشنبه آخر سال در استان گلستان بیش از ۵۰ نفر توسط پلیس دستگیر شده و پنج انبار تهیه و توزیع مواد محترقه پلمب و بیش از ۱۰ واحد صنفی متخلف نیز توسط پلیس پلمب شد.

همچنین با تلاش پلیس گلستان بیش از ۲۰ هزار انواع مواد محترقه غیرمجاز نیز کشف شد.

بر اساس اعلام پلیس و دادگستری استان گلستان بازداشت شدگان این حوادث تا پایان نوروز در بازداشت خواهند ماند و خودروی آنها نیز تا انتهای نوروز در توقیف باقی می‌ماند.

انتهای پیام/۸۳۰۰۴


https://gorganema.ir