03 فروردین 1402
128

فرماندار مرواه تپه گفت: از ۲۱ اسفندماه سال ۱۴۰۱ تا اول فروردین ماه امسال، ۱۲ هزار و ۱۰۰ نفر از جاذبه های مختلف گردشگری مذهبی، تاریخی، طبیعی و غیره شهرستان مراوه تپه بازدید کردند.

بیش از ۱۲هزار نفر از جاذبه های گردشگری شهرستان مراوه تپه بازدید کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان مراوه تپه، لقمان قربانی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شهرستان مراوه تپه با وجود اینکه در شرقی ترین حوزه استان گلستان قرار گرفته اما ظرفیت های بسیار خوبی در حوزه گردشگری داشته و جاذبه های گردشگری خوبی در حوزه مذهبی، تاریخی، طبیعی و غیره دارد.

وی تصریح کرد: از ۲۱ اسفندماه سال ۱۴۰۱ تا اول فروردین ماه امسال تعداد ۱۲ هزارو ۱۰۰ نفر از جاذبه های گردشگری حوزه های مختلف مانند جنگل کمرلی، آرامگاه مختومقلی فراغی شاعر و عارف ترکمن، جنگل سوجق، مدرسه دینی کریم ایشان، ابشارهای بالی قایه، گوندر و شارلوق گوگلان، زیارتگاه ابوالقاسم جرجانی، غار قیزلر، آل خان بابا و غیره بازدید کردند. از این تعداد ۸۴۴ نفر در اسکان های مدارس اموزش و پرورش، بومگردی ها، مهمانسرای های ادارات و غیره اقامت داشتند.

فرماندار شهرستان مراوه تپه خاطرنشان کرد: با توجه به تقارن ماه مبارک رمضان و بهار طبیعت جشنواره فرهنگی و اقتصاد روستا در این شهرستان در تاریخ های ۲۷ و ۲۸ اسفندماه سال گذشته در بخش گلیداغ، بخش مرکزی و ارامگاه مختومقلی فراغی در اق تقه برگزار شد.

وی ادامه داد: چهار نقطه از مدارس، پنج بومگردی و محوطه اطراف آرامگاه مختومقلی فراغی ودر مجموع بیش از ۱۰۰ اتاق و سوئیت در شهرستان مراوه تپه برای اسکان مسافران در نظر گرفته شده است.

لقمانی با بیان اینکه هرساله مراسم نکوداشت سالروز تولد مختومقلی فراغی در جوار ارامگاه وی برگزار می شود گفت: هرساله مهمانان کشوری، خارجی، استانی و شهرستان های مختلف برای مراسم نکوداشت سالروز تولد این شاعر نامی در اق تقه ارامگاه وی دور هم جمع می شوند و در تلاش هستیم تا این مکان را به گردشگری مذهبی تبدیل کنیم.

وی بیان کرد: دو هکتار از محوطه اطراف این ارامگاه در هفته درختکاری اسفند سال گذشته با همکاری منابع طبیعی درختکاری شده و نگه داشت این درختان نیز بر عهده این ارگان خواهد بود.

فرماندار شهرستان مراوه تپه ابراز کرد: حدود ۱۵ چشمه سرویس بهداشتی در اطراف این آرامگاه در حال احداث بوده و ۱۲ هزار مترمربع اراضی اطراف بهسازی و زیرسازی می شود.

وی گفت: محوطه ۲۲ هکتاری این آرامگاه با همکاری بنیاد مسکن اماده و به بخش خصوصی برای ایجاد بومگردی واگذار خواهد شد.

انتهای پیام/۸۳۰۲۱ 


https://gorganema.ir