03 فروردین 1402
143

رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان گنبدکاووس گفت: با توجه به امار احصا شده تا دوم فروردین امسال تعداد ۲۲ هزارو ۸۶۴ نفر از جاذبه های مختلف گردشگری گنبدکاووس بازدید کردند.

بیش از ۲۲ هزار نفر از جاذبه های گردشگری گنبدکاووس بازدید کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، مریم آق آتابای عصر امروز در مراسم اختتامیه نوروزگاه شهرستان در محوطه میراث جهانی گنبدقابوس اظهار کرد: از ۲۴ اسفندماه سال گذشته تا دوم فروردین ماه امسال تعداد ۲۲ هزارو ۸۶۴ نفر از جاذبه های مختلف مذهبی، طبیعی، تاریخی و غیره شهرستان گنبدکاووس بازدید کردند که تاکنون از این تعداد دو نفر گردشگر خارجی بودند.
وی تصریح کرد: همچنین در روز اول فروردین ماه امسال تعداد هفت هزارو ۲۴۸ نفر در اقامتگاه های مختلف شهرستان مانند هتل، بومگردی، مکان های اسکان مربوط به اداره اموزش و پرورش، متل ها، مهمانسراها و غیره اسکان داشتند که از این تعداد یکهزارو ۷۶۰ نفر بصورت اسکان موقت در شهرستان مستقر بودند.
رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان گنبدکاووس خاطرنشان کرد: از ۲۸ اسفندماه سال ۱۴۰۱ مانند هرساله نوروزگاه در محل محوطه برج آجری جهان، گنبدقابوس با اجرای برنامه های متنوع با هدف نشاط اجتماعی برپا شد که امروز با توجه به تقارن بهار طبیعت با بهار قرآن شاهد اختتامیه این نوروزگاه با حضور مسئولان با اجرای برنامه هایی مانند تواشیح، موسیقی سنتی و دیگر برنامه‌ها بودیم.
وی ادامه داد: از ۲۸ اسفندماه سال گذشته تا ۱۴ فروردین ماه امسال در محوطه میراث جهانی گنبدکاووس تعداد ۵۵ غرفه نمایشگاهی، ۲۰ غرفه صنایع دستی،۳۵ غرفه سوغات، آلاچیق ۱۵ غرفه، یک سیاه چادر  برپا شده است.
آق آتابای گفت: از این تعداد غرفه ها دو غرفه مربوط به اداره کل امور عشایری بوده و یک آلاچیق نیز در ورودی شهر گنبدکاووس برای ارائه خدمات به مسافرین برپا شده است.
وی بیان کرد: در راستای ستاد خدمات سفر شهرستان تعداد ۳۶ بازدید از مراکز اقامتی، ۲۷ بازدید از دفاتر خدمات مسافرتی، ۹ بازدید از رستوران ها و مراکز پذیرایی بین راهی انجام شده و تاکنون تعداد ۷۷ هزارو ۸۴۲ مورد بازدید از مراکز مختلف، جاذبه های گردشگری و اماکنی که با سلامت و ایمنی مردم در ایام نوروزی سروکار دارد بازدی شده است.
رئیس کمیته امداد شعبه گنبدکاووس نیز در این مراسم گفت: با توجه به تقارن ماه مبارک رمضان و ایام نوروز تعداد سه هزارو ۵۰۰ بسته معیشتی توسط کمیته امداد بین نیازمندان توزیع شده و با همکاری خیرین و نیکوکاران شهرستان نیز تعداد ۲۴ هزارو ۵۰۰ بسته معیشتی تهیه و بین نیازمندان مددجو و غیر مددجو توزیع شده است.
علیرضا کریمیان اظهار کرد: در راستای ترویج سفره افطاری ساده تلاش داریم تعداد ۱۵ اشپزخانه مهدوی را توسط ۲۲ مرکز نیکوکاری فعال تحت پوشش کمیته امداد و نیکوکاران فعال کنیم تا در ایام ماه مبارک رمضان با برپایی سفره افطار همه نیازمندان و مددجویان مهمان سفره خداوند و امام علی(ع) باشند‌.
وی تصریح کرد: علاقمندان و خیرین که مایل به کمک به نیازمندان و مددجویان با توجه به هفته ایتام و اکرام در نیمه ماه مبارک رمضان هستند می توانند عدد یک را به سرشماره ۳۰۰۰۳۳۳۳۱۷ ارسال کنند.
انتهای پیام/۸۳۰۲۱


https://gorganema.ir