21 فروردین 1402
72

استاندار گلستان گفت: متاسفانه در چندماه اخیر متوجه شدم برخی مدیران دستگاه اجرایی با هم‌تعامل و همکاری لازم نداشته و به قولی قهر هستند که این مهمترین مشکل ما در استان است.

عدم تعامل مدیران دستگاه های اجرایی گلستان مهمترین آسیب و مشکل در استان است/ علت تاخیر فعالیت منطقه آزاد اینچه برون عدم و

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان علی محمد زنگانه شامگاه یکشنبه در نشست صمیمی با اصحاب رسانه گلستان در تالار فخرالدین اسعدگرگانی اظهار کرد: از نقد و انتقاد سازنده و دارای راهکار و پیشنهاد هرگز دلخور نمی شوم و هیچ مدیری نباید از انتقاد سازنده و منصفانه ابراز ناخرسندی کند.

وی تصریح کرد: ما همه مسئول هستیم و معنای آن این است که در مرحله نخست نسبت به وجدان، درگاه خداوند و سپس نسبت به مردم، نمایندگان مردم و افرادی که به طرفیت از مردم از ما سوال می کنند. رسانه ها باید با نقد سازنده خود سبب پیشرفت جامعه و استان شده و نباید مدیران گلایه مند شوند.

زنگانه گفت: در چندماه اخیر با توجه به موضوعات مختلف در استان گلستان که مربوط به چند دستگاه اجرایی می شد متوجه شدم برخی از مدیران کل دستگاه اجرایی با یکدیگر تعامل و همکاری نداشته و به اصطلاح قهر هستند که این موضوع اسیب بزرگی برای استان گلستان است.

وی بیان کرد: از رسانه ها تقاضا دارم موارد و موضوعاتی که با تعامل و همکاری مدیران حل شده و یا مدیران پاسخگو هستند در رسانه ها منعکس شده تا تشویقی برای دیگر مدیران شود.

استاندار گلستان حل مشکل مسکن خبرنگاران را منوط به تشکیل تعاونی دانست و ابراز کرد: خبرنگاران برای حل مشکل مسکن خود می توانند با تشکیل تعاونی، گروه ساخت و یا ثبت نام در سامانه و شرکت تعاونی زمین رایگان دریافت کرده و از تسهیلات ساخت مسکن استفاده نمایند.

وی افزود: موضوع تسهیلات بانکی قرض الحسنه نیز توسط معاون اقتصادی استانداری با بانک های عامل پیگیری شده و اسامی خبرنگارانی که تاکنون تسهیلات قرض الحسنه دریافت نکردند احصا شده و متناسب با مشکلات و ظرفیت های مطرح شده اعطا می شود.

زنگانه با اشاره براینکه در سال جدید نخستین نشست خبری استاندار در شهرستان گنبدکاووس برگزار خواهد شد خاطرنشان کرد: در نخستین سفر خود به شهرستان گنبدکاووس خانه والیبال شهرستان مورد پیگیری قرار گرفت و منابع آن نیز از محل مصوبات سفر رئیس جمهور به استان گلستان تخصیص یافت و امسال شاهد بهره برداری این پروژه خواهیم بود.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار گنبدی در خصوص کم کاری ها و سوء مدیریت شهرداری گنبدکاووس نسبت به تیم والیبال شهرداری گنبدکاووس یادآور شد: موضوعات مورد پیگیری قرار گرفته و رسیدگی می شود.

استاندار گلستان گفت: طلسم تامین زمین بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی گنبدکاووس با پیگیری های مکرر و هفتگی بنده و ملاقات حضوری با رئیس بنیاد مستضعفان کشور شکسته شد و بزودی شاهد آغاز عملیات اجرایی آن خواهیم بود.

وی بیان کرد: در شروع دولت سیزدهم منطقه ازاد اینچه برون تنها بر روی کاغذ بیان شده بود و این منطقه فاقد طرح جامع و اساسنامه بود که با پیگیری های انجام شده این منطقه دارای اساسنامه شده و برای تعیین هیات مدیره حدود ۸۰ نفر ازنخبگان رشته های مختلف به وزیر کشور معرفی شدند تا ۲۰ نفر از این افراد بعنوان هیات مدیره انتخاب و سپس مدیرعامل منطقه ازاد تعیین شود. منطقه ازاد مهر مهمور به هیات دولت نداشت و حتی در نقشه طراحی شده بخشی از این منطقه در خاک ترکمنستان طراحی شده بود. در حال حاضر مهر این منطقه رسمیت دارد و طرح جامع ان برای جانمایی حوزه های مختلف تهیه و اماده است.

زنگانه گفت: در سفر رئیس جمهور مرکز لجستیک اینچه برون با اعتبار ۸۰۰ میلیارد تومان کلنگ زنی شد و امروز تبادل کامیونی از مرز اینچه برون از صفر به بیش از ۱۳۰ کامیون در روز رسیده و این رونق اقتصادی سبب رشد ۲۵ درصدی صادرات شده و با هدف گذاری انجام شده صادرات غیرنفتی از این مسیر به بیش از ۵۰۰ میلیون دلار خواهد رسید.

وی احداث راه آهن گرگان اینچه برون گنبدکاووس آزادشهر شاهرود را معقول ترین و بصرفه ترین مسیر برای تبادل کالا و صادرات برشمرد و بیان کرد: با توجه به ناامنی منطقه غرب دریای خزر و قره باغ، تبادل کالا از کریدور شرق بیشتر احساس شده و براساس مدل تکی و تلفیقی جدید این مسیر هم به لحاظ زمانی و هم به لحاظ کاهش مسافت بهترین مسیر در آسیای میانه و جنوب شرق روسیه و دسترسی به آبهای آزاد است.

استاندار گلستان ابراز کرد: عدم پیشرفت استان گلستان بخاطر نبود چشم انداز، برنامه جامع و استراتژیک بوده که این سند چشم انداز با ۳۱ سندبخشی براساس برنامه های بالادستی تدوین شده و پیش بینی می شود در افق ۱۴۰۴ میانگین درامد سرانه مردم استان گلستان به میانگین درامد سرانه مردم کشور برسد.

در این نشست مدیرعامل خانه مطبوعات استان گلستان و چند تن از نمایندگان موضوعات و مشکلات استان و رسانه ها را مطرح کرده و مراسم با ضیافت افطار و نماز جماعت به پایان رسید.

انتهای پیام/۸۳۰۲۱


https://gorganema.ir