21 فروردین 1402
149

رئیس کل دادگستری گلستان از تشکیل ۳۱ پرونده ترک فعل مسئولان اجرایی در استان خبر داد.

تشکیل 31 پرونده ترک فعل مدیران گلستان در دستگاه قضایی

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حیدر آسیابی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران استان اظهار کرد: 31 پرونده ترک فعل برای مدیران استان گلستان در دستگاه قضایی تشکیل شده است.

وی ادامه داد: این پرونده‌ها سال گذشته در دادسرای مرکز استان برای مدیرانی که در انجام‌ تکالیف و وظایف قانونی خود کوتاهی و ترک فعل داشته‌اند تشکیل شده و در حال رسیدگی است.

رئیس‌کل دادگستری گلستان با اشاره به مطالبات مردمی در حوزه عفاف و حجاب گفت: برای مدیرانی که در این حوزه  کوتاهی کنند، پرونده ترک فعل تشکیل می‌دهیم.

آسیابی با تاکید بر این که صرفا با برخوردهای سلبی نمی‌توان مشکل حوزه عفاف و حجاب  را حل کرد گفت: اقدامات ایجابی، باید در اولویت قرار بگیرد.

آغاز فعالیت ۱۴ داور حرفه‌ای در گلستان تا شهریور

وی همچنین از آغاز فعالیت ۱۴ داور حرفه‌ای در استان با برگزاری مراسم تحلیف خبر داد و گفت: در استان ۲۸ داور حرفه‌ای پذیرفته شده‌اند که تاکنون صلاحیت ۱۴ نفر از آنها تائید شده و یک پروانه داوری نیز صادر شده است.

رئیس‌کل دادگستری گلستان با اشاره به اینکه باقی افراد در حال طی دوران آموزشی هستند، تصریح کرد: فعالیت داوران حرفه‌ای باعث می‌شود رسیدگی مسائل به صورت غیرقضایی رسیدگی شود تا هم شاهد سازش بیشتر در اختلافات و هم شاهد کاهش پرونده‌های وصولی به مراجع قضایی باشیم.

آسیابی گفت: آرای صادر شده توسط داوران حرفه ای مانند آرای محاکم قطعیت دارد و ضمانت اجرای آن، دادگستری است.

انتهای پیام/۸۳۰۰۴


https://gorganema.ir