06 اردیبهشت 1402
129

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان از کوتاه شدن روند رسیدگی به پرونده‌های کارگری و کارفرمایی در استان خبر داد و گفت: این مهم از سال گذشته تاکنون به ۴۴ روز کاهش یافته و به‌زودی به ۳۸ روز می‌رسد.

کاهش روند رسیدگی به پرونده‌های کارگری در گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حسینعلی خواجه‌مظفری ظهر امروز در حاشیه بازدید از واحدهای تولیدی استان گلستان در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: تقویت مشاغل خرد، متوسط و خانگی، افزایش تسهیلات، راه‌اندازی مراکز تسهیل و توسعه کسب‌وکار خرد و خانگی و بهره‌مندی از ظرفیت خیرین در تحقق شعار سال نقش مستقیم و مهمی دارد.

وی ادامه داد: یکی از خلاءهای حوزه کارگری و کارآفرینی، ورود خیران به این عرصه بوده که با تلاش‌های انجام شده، کمک وزارتخانه و استاندار گلستان برای اولین بار مجمع خیران کارآفرین در استان گلستان تشکیل شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان با اشاره به درخواست جامعه کارگری در خصوص کوتاه شدن زمان رسیدگی به پرونده‌های کارگری و کارفرمایی گفت: در سال بیش از 3 هزار پرونده کارگری و کارفرمایی در استان گلستان تشکیل و مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

خواجه مظفری تاکید کرد: با توجه به تعداد پرونده‌ها، تعداد کارشناسان و اهمیت رسیدگی دقیق به پرونده‌ها، مدت رسیدگی ۶۰ روز بود که با تدابیر انجام شده این مدت به ۴۴ روز کاهش پیدا کرده و بنا داریم این زمان را به ۳۸ روز برسانیم.

وی اضافه کرد: یکی از موضوعات بسیار مهم در موضوع اشتغال، تغییر فرهنگ کار است که در این راستا خانه فرهنگ کار در استان در دستور کار قرار گرفته و در راستای ارتقاء سلامت کارگران، هفت مجموعه ورزشی در شهرستان‌های استان به چرخه خدمت به این قشر عزیز وارد شده است.

انتهای پیام/۸۳۰۰۴


https://gorganema.ir