07 اردیبهشت 1402
118

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن کشور گفت: برای ایجاد درآمد پایدار در روستاها و ماندگاری جمعیت روستایی، سند توسعه اقتصادی و اشتغالزایی مردم روستاها در گلستان و کشور تدوین می شود.

سند توسعه اقتصادی و اشتغال روستائیان تدوین می شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان غلامرضا صالحی در حاشیه مراسم متمرکز پروژه های عمرانی بنیاد مسکن گلستان در روستای آرازگل شهرستان رامیان اظهار کرد: یکی از چالش ها و موضوعات مهم در کشور اقتصاد روستاها و ماندگاری جمعیت روستاها بوده که این امر با درامد پایدار در روستاها محقق خواهد شد.

وی تصریح کرد: در راستای ایجاد درامد روستاها تدوین سند توسعه اقتصادی و اشتغالزایی روستاها در کشور و استان گلستان از اولویت ها است.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن کشور با اشاره به اقدامات مهم بنیاد مسکن از بدو تشکیل تاکنون اظهار کرد: از زمان تشکیل بنیاد مسکن تاکنون اقدامات عمرانی خوبی در سطح کشور انجام شده و امسال نیز بودجه خوبی در این راستا برای بنیاد مسکن مصوبه شده است که با تخصیص آن تحول خوبی در حوزه عمرانی روستاها محقق خواهد شد.

وی ادامه داد: ۴۷ درصد جمعیت استان گلستان روستایی بوده و این پیام مهمی برای مسئولان در راستای توجه به این نیروهای مولد بوده که برای ماندگاری انها می بایست اماکن روستایی سند دار شوند.

صالحی گفت: براساس سرشماری نفوس و مسکن تعداد پنج میلیون و ۵۰۰ هزار واحد مسکن روستایی در کشور وجود دارد که ۶۶ درصد انها تاکنون سند دار شدند و رقم در استان گلستان از تعداد ۲۲۸ هزارو ۶۰۵ واحد روستایی ۴۵ درصد است.

وی ادامه داد: این امار مربوط به اماکن مسکن روستایی بوده و با توجه به اینکه می بایست اماکن مذهبی، تجاری و سایر کاربری های عمومی مانند اماکن ورزشی نیز سند دار شوند قطعا این امار افزایش پیدا می کند‌.

صالحی گفت: در حوزه تملک اراضی مازاد استان گلستان عملکرد خوبی داشته و هیچ محدودیتی در ساخت مسکن روستایی با اولویت بومی بودن مردم ان منطقه وجود ندارد.

وی بیان کرد: در استان های تهران، گیلان، مازندران و گلستان مشکل واگذاری زمین به دلیل کمبود زمین در استان ها وجود دارد و تلاش داریم تا با سند دار کردن اراضی تملکی و مازاد دستگاه های اجرایی در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن دست سوداگران این حوزه را قطع کنیم.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن کشور خاطرنشان کرد: با اولویت افراد بومی روستاها اراضی تملکی سند دار و واگذار می شود و در صورت مازاد این اراضی به افرادی که قادر به ساکن شدن مداوم در روستاها خواهند بود واگذار خواهد شد‌.

عملیات اجرایی و افتتاح طرح ها و پروژه های بنیاد مسکن با اعتبار بیش از یکهزارو ۹۰۰ میلیارد تومان

سید محمد حسینی، مدیرکل بنیاد مسکن گلستان نیز در حاشیه این مراسم اظهار کرد: در راستای رونق تولید، محرومیت زدایی، توسعه و عمران روستایی و آبادانی آنها و با حضور معاون بازسازی و مسکن روستایی کشور، معاون عمران روستایی بنیاد مسکن کشور، استاندار و سایر مدیران کل دستگاه اجرایی استان طرح ها و پروژه های بنیاد مسکن با اعتبار یکهزارو ۹۸۵ میلیارد و ۹۳۶ میلیون تومان و بهره مندی ۱۴۰ هزار خانوار به صورت متمرکز در روستای آرازگل شهرستان رامین کلنگ زنی و به بهره برداری می رسد‌.

وی تصریح کرد: در این مراسم ۴۴۳ طرح و پروژه عمرانی با اعتبار ۱۷۱ میلیارد و ۴۳۶ میلیون تومان در ۴۴۳ روستا با بهره مندی ۱۳۳ هزار خانوار انجام می شود.

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان خاطرنشان کرد: تعداد ۲۲۰ طرحو پروژه عمرانی با اعتبار ۸۲ میلیارد و ۹۸۵ میلیون تومان افتتاح و عملیات اجرایی ۲۲۳ طرح و پروژه عمران روستایی با اعتبار ۸۸ میلیارد و ۴۴۱ میلیون تومان آغاز می شود.

وی ادامه داد: همچنین چهارهزارو ۷۳۶ واحد مسکن روستایی و شهری با اعتبار یکهزارو ۸۰۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و بهره مندی چهار هزارو ۷۳۶ خانوار افتتاح شده و یا عملیات اجرایی ان اغاز خواهد شد.

حسینی گفت: افتتاح هزار واحد مسکن روستایی با اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومان، افتتاح ۱۲۷ واحد مسکن شهری و جوانان با اعتبار ۵۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان، آغاز عملیات اجرایی دو هزار واحد مسکن روستایی با اعتبار ۶۰۰ میلیارد تومان و آغاز عملیات اجرایی یکهزارو ۶۰۹ واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن با اعتبار ۹۵۶ میلیارد تومان از دیگر پروژه های امروز است.

وی بیان کرد: سه هزار جلد سند مالکیت روستایی و شهری تحویل می شود که از این تعداد یکهزارو ۹۰۰ جلد روستایی و مابقی شهری است.

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان ابراز کرد: ۱۰۰ قطعه زمین با کاربری مسکونی به ارزش ۶ میلیارد تومان و به مساحت ۲۰ هزار متر مربع واگذار خواهد شد.

انتهای پیام/۸۳۰۲۱


https://gorganema.ir