21 بهمن 1402
59

استاندار گلستان گفت: تعداد ۹۵ نقطه حادثه‌خیز در گلستان شناسایی شده‌ و اولویت و هدف‌گذاری ما رفع این نقاط در گلستان است که تاکنون به همت دستگاه‌های مرتبط از این تعداد ۳۴ نقطه ایمن شده‌است.

رفع ۹۵ نقطه حادثه‌خیز گلستان اولویت دولت سیزدهم

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان کردکوی، علی‌محمد زنگانه بعد از ظهر امروز در مراسم آغاز عملیات اجرایی پروژه ائتلافی بین بنیاد مسکن و داره کل راهداری و حمل‌ونق جاده‌ای گلستان در مسیر سه راهی روستای «یساقی» به بندرترکمن اظهار کرد: استان گلستان بعد از استان تهران دومین استان دارای نقاط حادثه‌خیز جاده‌ای است و ۹۵ نقطه حادثه‌خیز در این استان شناسایی شده‌ است.

وی تصریح کرد: تاکنون ۳۴ نقطه حادثه‌خیز در استان ایمن‌سازی شده و اولویت و هدف دولت سیزدهم رفع تمامی این نقاط حادثه‌خیز است‌.

استاندار گلستان خاطرنشان کرد: در کارهای مدیریتی و عمرانی می‌بایست فعالیت‌های ائتلافی صورت گیرد تا با استفاده از این ظرفیت بتوانیم تلاش‌ها را مضاعف کرده و نتایج بهتر و سریعتری کسب کنیم.

تعریض و ایمن‌سازی نقطه حادثه‌خیز سه‌راهی یساقی بندرترکمن با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان

مدیرکل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای گلستان نیز در خصوص اجرای این پروژه اظهار کرد: امروز با حضور استاندار و معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن کشور، تعریض و ایمن‌سازی نقطه حادثه‌خیز از ورودی بندرترکمن در سه‌راهی یساقی به طول یک هزار و ۱۰۰ مترمربع و عرض ۱۵ متر با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان  در دو فاز در قالب زیرسازی، آسفالت و اجرای روشنایی انجام می‌شود.

عادل مصدقی اظهارکرد: احداث بلوار و جدول نیز با همکاری بنیاد مسکن با اعتبار ۵ میلیارد تومان انجام می‌شود و این پروژه در خردادماه سال آینده به بهره‌برداری کامل می‌رسد.

وی تصریح کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تنها ۴۵ کیلومتر از راه‌های روستایی استان گلستان آسفالت بود و تنها در دولت سیزدهم ۸۶ کیلومتر از راه‌های روستایی آسفالت شده‌ است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گلستان خاطرنشان‌ کرد: تاکنون ۳۱ کیلومتر از راه‌های روستایی کردکوی در دولت سیزدهم آسفالت شده و آسفالت ۱۰ کیلومتر دیگر نیز در حال اجرا است.

*اجرای پروژه ائتلافی عمرانی برای اولین بار در گلستان

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان گفت: برای نخستین بار پروژه ائتلافی عمرانی در راستای ایمن‌سازی و به‌سازی مسیر نقطه حادثه‌خیر بین بنیاد مسکن و اداره کل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای اجرا می‌شود.

سیدمحمد حسینی اظهارکرد: روستای «یساقی» یکی از روستاهای مهم شهرستان کردکوی با جمعیت بیش از ۵ هزار نفر است و در مسیر کریدور گرگان، بندرترکمن و کردکوی قرار دارد و در شبانه‌روز بیش از هشت هزار تردد در این مسیر انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: مبلغ ۱۷ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح هادی در روستاهای حوزه شهرستان هزینه شده‌ است.

پایان پیام/۸۳۰۲۱

 


https://gorganema.ir