23 بهمن 1402
61

رئیس ستاد انتخابات گلستان از راه‌اندازی هزار و ۵۱۵ شعبه اخذ رأی برای انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در شهر و روستاهای استان خبرداد.

۱۵۱۵ شعبه اخذ رأی در گلستان برپا می‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از گرگان، سید علی مهاجر ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان اظهار کرد: ۹۵۹ نفر در برای حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی در گلستان پیش ثبت نام کردند که در ۲۳ شهریورماه صحت سنجی مدارک انجام شد.

رئیس ستاد انتخابات گلستان افزود: در مرحله ثبت نهایی با توجه به بررسی مدارک ۵۸۱ نفر ثبت نام خود را تکمیل کردند.

وی بیان کرد: بررسی صلاحیت کاندیداها سه مرحله‌‌ای است و با استفاده از مراجع پنج‌گانه انجام شد که در مرحله اول ۴۵۴ نفر تایید هیات اجرایی شده، ۸۳ نفر عدم تایید، ۱۸ نفر عدم احراز و ۲۶ نفر هم انصراف دادند.

مهاجر اضافه کرد: در هیئت نظارت هم ۵۱۷ فقره پرونده مورد بررسی قرار گرفت که ۳۱۳ نفر تایید و ۱۵۲ نفر هم عدم تایید و الباقی هم عدم احراز شدند.

رئیس ستاد انتخابات گلستان گفت: در مرحله سوم، شورای نگهبان ۵۵۹ فقره پرونده را که ۳۰۶ نفر معادل ۵۵ درصد افراد تایید شدند.

وی بیان کرد: در حوزه انتخابیه رامیان و آزادشهر ۴۰ کاندیدا، در علی آبادکتول ۱۹ کاندیدا، در حوزه انتخابیه غرب ۴۳ کاندیدا، در گرگان ۱۰۷ نفر، در گنبدکاووس ۳۷ نفر و در حوزه انتخابیه شرق ۶۰ نفر کاندیدای دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی هستند.

مهاجر عنوان کرد: از این تعداد ۱۹۳ نفر اصولگرا، ۵۳ نفر اصلاح طلب و ۱۶۱ نفر هم به صورت مستقل در انتخابات حضور دارند و ۶۱ نامزد با مدرک دکتری، ۲۲۷ نفر کارشناسی ارشد، ۱۴ نفر لیسانس و چهار نفر با تحصیلات حوزه علمیه در این عرصه شرکت می‌کنند.

رئیس ستاد انتخابات گلستان گفت: هزار و ۵۱۵ شعبه اخذ رأی در استان در نظر گرفته شده که نسبت به دوره قبل ۹ درصد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: از این تعداد ۶۷۳ شعبه شهری و ۸۴۱ شعبه روستایی و یک شعبه ارامنه بوده که هزار و ۲۰۴ شعبه ثابت و ۳۰۶ شعبه سیار هستند.

طبق گفته مهاجر در دوره قبل ۴۱۸ نفر ثبت نام کرده بودند که ۲۱۵ نفر از آن‌ها تایید شده بودند و با توجه به آمار این دوره، شاهد افزایش ۳۰ درصدی نامزدها هستیم.

پایان پیام/۸۳۰۲۶


https://gorganema.ir