11 بهمن 1403
5

مدیرکل مرکز راهبری و هماهنگی امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی گفت: در معرفی الگوی زن سوم که مبتنی بر الگوی ایرانی و اسلامی است نیازمند روایت‌گری هستیم و نباید به صرف سخنرانی‌ها اکتفا کنیم.

معرفی الگوی زن سوم نیازمند روایتگری است
- اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، سارا طالبی شامگاه چهارشنبه در نشست جهاد تبیین و روایت پیشرفت اظهار کرد: بعد از انقلاب اسلامی شاهد تحول بزرگی در حوزه زنان هستیم. همواره در طول انقلاب اسلامی نقش زنان را در بزنگاه‌های مختلف مشاهده کردیم. در هشت سال دفاع مقدس زنان شجاعت بخش مردان بودند.

وی گفت: انقلاب اسلامی در مواجهه با الگوی زن غربی که آن را یک کالا و ابزار می‌دانست و هویت زن شرقی که زن را در کنج خانه و منزوی و در حاشیه کرده بود، توانست الگوی زن سوم را به عنوان یک انسان اثربخش در مسیر فردی، خانوادگی و اجتماعی معرفی کند.

مدیرکل مرکز راهبری و هماهنگی امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی افزود: الگوی زن ایرانی اسلامی دارای مزیت زیادی بوده و زن را دارای نقشی تصمیم ساز در مسائل مختلف فرهنگی، اجتماعی و حتی سیاسی می‌توان دید. در فضای مجازی نیاز داریم تا به موضوع زن با الگوی ایرانی اسلامی توجه ویژه‌ای شود.

طالبی با بیان اینکه از نظر ایده و محتوا زن ایرانی حرفی جدی برای گفتن دارد، اظهارکرد: یکی از موضوعاتی که در فضای مجازی باید به آن توجه کرد در حوزه زیرساخت‌هاست. قطعاً هیچ کسی با فناوری‌های روز مخالف نیست اما از بعد حاکمیت فضای مجازی به شدت قابل بررسی است.

وی افزود: ما با تأخیر به این فناوری‌ها پیوستیم و همواره در این موضوع شتاب زده بوده‌ایم و اوج این تقابل را در اغتشاشات 1401 مشاهده کردیم. به رغم استفاده از فناوری‌های نوین اما قائلیم که فضای مجازی باید حاکمیتی داشته باشد که در سیاست‌گذاری‌های آن در اختیار ما باشد. در عصری که مدعی آزادی بیان و گردش آزاد اطلاعات هستند اما در شبکه‌های اجتماعی خیلی از محدودیت‌ها را برای محتواهایی که مخالف نظرات سیاستگذاران آن است، ایجاد می‌کنند.

مدیرکل مرکز راهبری و هماهنگی امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی خاطرنشان کرد: در معرفی الگوی زن سوم که مبتنی بر الگوی ایرانی و اسلامی است نیازمند روایت‌گری هستیم و نباید به صرف سخنرانی‌ها اکتفا کنیم.

انتهای پیام/


https://gorganema.ir