04 مهر 1402
51

سازمان هواشناسی آخرین پیش‌بینی‌ها را از وضعیت جوی کشور طی ۵ روز آینده اعلام کرد.

بارش باران و وزش باد شدید در بخش‌هایی از کشور | بیشترین بارش‌ها در این ۴ استان‌ است | گرد و خاک در بعضی مناطق | این دریا

به گزارش همشهری آنلاین، سازمان هواشناسی کشور براساس‌ تحلیل‌ آخرین‌ نقشه‌های پیش‌یابی‌ هواشناسی‌ اعلام کرد امروز (سه‌شنبه‌) در استان‌های ساحلی‌ دریای خزر، ارتفاعات‌ و دامنه‌های البرز و بخش‌های از شمال غرب‌ کشور بارش‌ باران، گاهی‌ رعد و برق‌ و وزش‌ باد شدید پیش‌بینی‌ می‌شود. بیشینه‌ بارش‌ امروز در استان‌های گلستان، شرق‌ مازندران، شمال سمنان و ارتفاعات‌ شرقی‌ البرز خواهد بود.

چهارشنبه‌ بارش‌ در استان‌های گلستان، خراسان شمالی‌، ارتفاعات‌ استان‌های مازندران، سمنان و شمال شرق‌ تهران ادامه‌ خواهد داشت‌.

پنجشنبه‌ در ارتفاعات‌ البرز مرکزی ابرناکی‌ و بارش‌ پراکنده رخ می‌دهد و طی‌ روزهای جمعه‌ و شنبه‌ در غالب‌ نقاط‌ کشور جوی نسبتا پایدار مورد انتظار است.

طی‌ ۵ روز آینده در نوار شرقی‌ کشور به ویژه منطقه‌ زابل‌ در بعضی‌ ساعات‌ افزایش‌ سرعت‌ وزش‌ باد و خیزش‌ گرد و خاک‌ مورد انتظار است.

امروز احتمال شکل‌گیری توده گرد و خاک‌ روی کشور عراق‌ وجود دارد که‌ مرزهای غربی‌ و جنوب‌ غربی کشور را تحت‌ تاثیر قرار خواهد داد.

سه‌شنبه‌ و چهارشنبه‌ خلیج‌ فارس‌، غرب‌ تنگه‌ هرمز و دریای خزر مواج‌ است.


https://gorganema.ir