04 دی 1401
236

سرپرست آموزش و پرورش شهرستان گنبدکاووس گفت: در حال حاضر تعداد ۲۱ پروژه در حوزه مدرسه با مشارکت خیرین در گنبدکاووس نیمه تمام بوده و برای تکمیل ان به مبلغ ۶۱ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

تکمیل ۲۱ پروژه خیرین در حوزه مدرسه سازی ۶۱ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس عبدالقادر ظفر در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان اظهار کرد: سلسه جلسات جهاد تبیین در مدارس مقطع  متوسطه دوم توسط هیات اندیشه ورز برای دانش اموزان، معلمان، والدین و معاونان در حال برگزاری بوده و ادامه دارد.

وی تصریح کرد: دو هکتار از اراضی اموزش و پرورش شهرستان موسوم به باغ اعتصامی در قالب طرح نهضت ملی مسکن بنام اداره کل مسکن و شهرسازی سند صادر شده و با توجه به اینکه در این محدوده فضای آموزشی وجود ندارد تلاش داریم تا حداقل بخشی از این اراضی به فضای آموزشی در نظر گرفته شود.

سرپرست آموزش و پرورش شهرستان گنبدکاووس خاطرنشان کرد: تعداد ۲۱ پروژه مدرسه سازی با مشارکت خیرین شهرستان گنبدکاووس در حال احداث بوده که سهم خیرین پرداخت شده و برای تکمیل این ۲۱ پروژه به مساحت ۱۲ هزارو ۱۶۱ متر مربع به ۶۱ میلیارد تومان اعتبار نیاز است. در سطح استان گلستان نیز ۱۶ پروژه خیرساز در حال احداث بوده که از این تعداد چهار پروژه مربوط به شهرستان گنبدکاووس است.

وی ادامه داد: سه پروژه شامل هنرستان دخترانه مرحوم احمد محمدی که  تماما توسط نیکوکار گنبدی احداث شده ، مدرسه ۶ کلاسه روستای تکه لر و مدرسه روستای ملک علی تپه که توسط خیرین احداث شده آماده بهره برداری بوده که بزودی با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش به بهره برداری می رسد.

ظفر گفت: یکشنبه چهارم دیماه گنبدکاووس میزبان یکی از شهدای خوشنام استان بوده و دانش آموزان پایه پنجم و ششم به همراه کارکنان آموزش و پرورش و والدین دانش اموزان در برنامه های استقبال از این شهید حضور پررنگ خواهند داشت.

وی بیان کرد: هنرستان کشاورزی شهیدرجایی علاوه بر فضاهای آموزشی رویکرد تولیدی داشته و محصولات کشاورزی و باغی تولید می کند.در این هنرستان محصولات کشاورزی تولید می شود و همچنین کشت گلخانه ای و پرورش ماهی نیز صورت می گیرد.در حال حاضر در حال راه اندازی یک واحد مرغداری نیز هستند. دانش آموزان به صورت عملی و میدانی در فعالیت های تولیدی این هنرستان مشارکت دارند. 

سرپرست اموزش و پرورش شهرستان گنبدکاووس ابراز کرد: مرکز مشاوره، درمانگاه فرهنگیان، مجتمع رفاهی فرهنگیان و ورزشگاه  های آموزش و پرورش جزو پروژه های درامدزا  این حوزه بوده که درامد انها به حساب خزانه واریز و دوباره برای هزینه های جاری این مراکز به حساب خودشان برگردانده می شود.

وی یاداور شد: از ابتدای سال تا مهرماه مبلغ ۶۰۰ میلیون تومان بصورت هزینه های جاری در مراکز مختلف زیرمجموعه اموزش و پرورش هزینه شده که تنها ۶۲ میلیون تومان از محل اعتبارات استانی تخصیص یافته و مابقی از درامد خود مراکز بوده است.

انتهای پیام/۸۳۰۲۱


https://gorganema.ir