14 دی 1401
130

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن کشکر گفت: تمام پرونده های متمم تسهیلات ساخت مسکن روستایی به مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان تا‌پایان آذرماه در گلستان پرداخت می شود.

پرونده های‌متمم تسهیلات مسکن روستایی گلستان تا پایان آذرماه پرداخت می شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان مجید جودی در جلسه شورای مسکن روستایی گلستان با حضور استاندار و دیگران مدیران کل اجرایی اظهار کرد: به دستور رئیس جمهور تسهیلات بازسازی و احداث مسکن روستایی در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن از ۱۰۰ میلیون تومان به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافته بود اما پروسه ابلاغ و پرداخت ان توسط بانکها بسیار طولانی شد.

وی تصریح کرد: با رایزنی ها و پیگیری های استاندار گلستان و ابلاغ مابقی تسهیلات مسکن روستایی برای افرادی که ۱۰۰ میلیون تومان نخست آن را دریافت کرده بودند در قالب متمم، این تسهیلات تا پایان آذرماه در گلستان پرداخت می شود.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن کشور خاطرنشان کرد: آن دسته از افرادی که از ۲۵ آبان ماه سال ۱۴۰۰ تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی در راستای طرح نهضت ملی مسکن دریافت کردند تا پایان آذرماه مبلغ ۱۰۰ میلیون افزایش تسهیلات خود را دریافت خواهند کرد.

وی ادامه داد: با توجه به افزایش قیمت ها و مشکلات اقتصادی تلاش داریم تا تسهیلات مسکن شهری را در قالب اجرای طرح نهضت ملی مسکن افزایش دهیم و رئیس جمهور نیز با چنین مصوبه ای موافق است.

جودی گفت: مابقی ثبت نام کنندگان تسهیلات مسکن روستایی که هنوز تسهیلات خود را دریافت نکردند تا پایان بهمن ماه تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی خود را در گلستان دریافت خواهند کرد.

وی بیان کرد: از سال ۸۴ تا سال ۱۴۰۰ سالانه به طور میانگین دوهزارو ۵۰۰ تا سه هزار واحد مسکن روستایی در گلستان احداث و یا بازسازی می شد که با پیگیری هایاستاندار و  مدیران مربوطه گلستان این رقم به هفت هزار واحد در سال ۱۴۰۰ و ۱۱ هزار واحد در سال ۱۴۰۱ افزایش یافته و تاکنون اعتبار هشت هزارو ۵۰۰ واحد ان به بانک های استان ابلاغ شده است.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن کشور یاداور شد: در تسهیلات جدید ۲۰۰ میلیون تومانی بازسازی و احداث مسکن روستایی ضمانت زنجیره ای حذف شده بود که با اقدامات انجام شده و ارائه مصوبه های لازم در این خصوص، ضمانت زنجیره ای برای روستاییان عزیز تصویب شد.

انتهای پیام/۸۳۰۲۱


https://gorganema.ir