25 بهمن 1401
150

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی گفت: هرگونه جنگ، تکفیر، ترور، قتل، مشاجره و توهین در اسلام محکوم است.

هرگونه ترور در اسلام محکوم است/ استکبار‌جهانی به دنبال جنگ بین کشورهای اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حجت‌الاسلام حمید شهریاری عصر امروز در دومین اجلاس منطقه‌ای وحدت اسلامی که در گرگان برگزار شد، اظهار کرد: هدف مجمع این است که جنگ در کشورهای اسلامی پایان یابد و ترور و‌قتل به عنوان یکی از عوامل بازدارنده وحدت محکوم شود.

وی ادامه داد: هدف بعدی مجمع این است که تفکر تکفیر که توسط استکبار‌جهانی ترویج شده و حکومت‌های سر سپرده آن را ترویج می‌کنند به یک امر خلاف اسلام شناخته شود چون تکفیر عمل شیطانی و مورد قبول اسلام نیست.


دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی تصریح کرد: مذاهب اسلامی از تنازع و گریبان‌گیری خیابانی پرهیز کنند و آنچه ما در برخی خیابان‌های کشورهای اسلامی ملاحظه می‌شود که اردوکشی صورت می‌گیرد و علیه همدیگر نزاع می‌کنند به هیچ عنوان پذیرفته نیست و به دور از اسلام است.

شهریاری گفت: امروز شاهد هستیم که با دلارهای آمریکایی شبکه‌های تلویزیونی شیعه و‌سنی راه می‌اندازند و به همدیگر توهین می‌کنند که این خلاف اسلام و خلاف توصیه‌های قرآن است.

وی اضافه کرد: استکبار جهانی دنیال جنگ بین ما و سعودی‌ها، ترک‌ها، آذربایجان روسیه است و به دنبال ایجاد جنگ بین کشورهای اسلامی است.

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی  تصریح کرد: اصل و اساس اسلام بر صلح است و ما خواهان جنگ با سعودی‌ها نیستیم.

شهریاری با اشاره به اینکه باید بین مذاهب اسلامی همکاری شکل گیرد ، گفت: ما باید با همدیگر هم‌افزایی داشته باشند و در مواجه شدن با مشکلات باید به کمک هم برویم و این پیکره اسلامی یک پیکره اسلامی است که اگر به یک عضو احساس ناراحتی کند تمامی اعضا دچار درد می‌کنند.
 


وی اضافه کرد: الان درسوریه و ترکیه زلزله آمده و هزاران نفر فوت کردند و این مصیبت بزرگی است و باید به کمک همدیگر بیایم و این مصیبت را رفع کنیم.

انتهای پیام/۸۳۰۰۴


https://gorganema.ir