31 فروردین 1402
110

گرگان- نماینده ولی‌فقیه در استان گلستان میزان زکات فطریه برمبنای قوت غالب گندم را هر نفر ۶۰ هزار تومان و برنج معمولی به ازای هر نفر ۱۵۰ هزار تومان اعلام کرد.

نماینده ولی فقیه در گلستان میزان زکات فطریه را اعلام کرد

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی شامگاه پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: میزان زکات فطر برمبنای قوت غالب گندم هر نفر ۶۰ هزار تومان و برنج معمولی به ازای هر نفر ۱۵۰ هزار تومان است.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان افزود: بر اساس بررسی‌ها و گزارش‌هایی که به بنده رسیده است قیمت متوسط گندم ۲۰ هزار تومان بوده و میزان زکات فطریه بر این اساس تعیین شده است.

وی گفت: چه آن‌هایی که روزه می‌گیرند و چه آن‌هایی که روزه نمی‌گیرند و توانایی مالی دارند، دادن زکات فطریه بر آن ها واجب است که باید روز عید فطر پرداخت شود.

نورمفیدی افزود: میزان زکات فطریه امسال بر مبنای قوت غالب گندم هر نفر ۶۰ هزار تومان و برنج هم بر اساس قیمت خریداری شده در طول سال است.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان گفت: آن‌هایی که برنج معمولی استفاده می‌کنند هر نفر ۱۵۰ هزار تومان باید پرداخت کنند و افرادی که از برنج‌های مرغوب‌تر و با کیفیت ایرانی استفاده می‌کنند باید قیمت آن را به ازای هر نفر سه کیلوگرم محاسبه کنند.

وی ادامه داد: آنهایی که تمکن مالی دارند و از برنج‌های کیلویی ۱۰۰ تا ۱۲۰ هزار تومان استفاده می‌کنند؛ ضرورت است مبلغ فطریه را بر همین اساس پرداخت کنند.


https://gorganema.ir