07 دی 1402
494

استاندار گلستان گفت: در دور اول سفر رئیس جمهور به گلستان، برای تکمیل سد نرماب هزار میلیارد تومان مصوب شد و در سفر دوم هم هزار و 200 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

1200 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل سد نرماب مصوب شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از گرگان، علی محمد زنگانه شامگاه چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهارکرد: در دور دوم سفر رئیس جمهور به استان شاهد مصوباتی هستیم که عمدتاً تمرکزش بر تکمیل کارها است.

استاندار گلستان افزود: معاون اجرایی رئیس جمهور عدد مصوبات را ۱۱ هزار میلیارد تومان را اعلام کرد و برآورد ما این است با ۱۳۰ طرح و پروژه مصوب که بیشتر تکمیل پروژه های قبلی است این عدد به ۱۳ هزار و ۴۵۰ میلیارد تومان برسد.

زنگانه ادامه داد: هزار و 200 پروژه نیمه تمام در این دولت به ۸۵۰ پروژه رسیده است و تا آخر دولت هم این عدد کاهش قابل توجهی خواهد داشت

استاندار گلستان گفت: ۶ هزار میلیارد تومان مصوبات حوزه وزارت نیرو شامل آبرسانی، برق‌رسانی و فاضلاب در دور دوم سفر ریاست جمهوری به استان بهره‌برداری شد.

وی عنوان کرد: در پروژه های فاضلاب، استان ما، از نظر برخورداری ۱۸ درصد است در حالی که میانگین کشور بالای ۵۲ درصد است.

زنگانه گفت: در حوزه نیرو آب، برق و فاضلاب اقدامات بسیار خوبی را پیش بینی کردیم و نزدیک به 6 هزار و 170 میلیارد تومان مصوبات حوزه وزارت نیرو بود.

استاندار گلستان بیان کرد: در دور اول سفر برای سد نرماب یک هزار میلیارد تومان تزریق کردیم و در این سفر هزار و 200 میلیارد تومان مصوب شده است.

وی اعلام کرد: بر اساس خواسته ما و آیت الله نورمفیدی تقاضا کردیم هزار میلیارد تومان دیگر به این مصوبه اضافه بشود ضمن اینکه سد را آبگیری می کنیم و منابع خطوط انتقال بین این شهرها که تنش بیشتری دارند، را در همین فاز در نظر گرفته ایم.

زنگانه افزود: هزار و 200 میلیارد تومان منابع برای جابجایی ۶ روستای سد چایلی در نظر گرفته شد.

استاندار گلستان گفت: برای سد آقدکش در دور دوم سفر ۲۰۰ میلیارد تومان مصوب شد و این پروژه نجاتگر شهر آق قلا از سیل است.

وی ادامه داد: برای علاج بخشی سد وشمگیر هم در دور قبل ۱۰۰ میلیارد مصوب شده بود و ۱۰۰ میلیارد دیگر هم در این دور مصوب شد.

پایان پیام/83026


https://gorganema.ir