31 شهریور 1403
5

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گلستان از تجلیل 20 هزار بانوی رزمنده و ایثارگر این استان که نقشی مهم و اثرگذار در دفاع مقدس و پشتیبانی از جبهه‌های جنگ داشتند، در هفته دفاع مقدس خبر داد.

تجلیل از ۲۰ هزار بانوی رزمنده و ایثارگر گلستانی
- اخبار استانها -

سرهنگ محمدرضا کاظمی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم با گرامیداشت هفته دفاع مقدس از طراحی و اجرای بیش از 4 هزار و 500 برنامه در این هفته خبر داد و اظهار کرد: دبیرخانه گرامیداشت هفته دفاع مقدس استان در اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس راه‌اندازی شده و در چهل و چهارمین سالگرد باشکوه این ایام، بیش از چهار و 500 برنامه طراحی شده و که 44 برنامه محوری و شاخص است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گلستان با اشاره به شعار "در راه فتح قله‌ایم" در هفته دفاع مقدس امسال گفت: براساس روزشماری که برای این هفته طراحی شده، برنامه‌های مختلفی را تدارک دیده‌ایم که در سراسر استان برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: تجلیل از پیشکسوتان و تبیین نقش ایمان آحاد جامعه در دفاع مقدس و مقاومت، گرامیداشت حماسه عملیات کمان 99 ارتش، همایش نقش حضور دانش‌آموزان، دانشجویان و طلاب در عرصه علم و دانش و نقش علم‌آموزی در تقویت اقتدار ملی و مقاومت، بزرگداشت شهدای سلامت، تبیین نقش زنان و خانواده در دفاع مقدس و تجلیل از خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران و دیدار با خانواده‌های گرانقدر آنان بخشی از برنامه‌های هفته دفاع مقدس در استان است.

کاظمی ادامه داد: نشست اهمیت آموزش عمومی و پدافند غیرعامل، نقش مردم در پشتیبانی از جبهه‌های جنگ، پاسداشت سربازان، برگزاری نشست‌ها و همایش‌های متعدد از جمله تبیین نقش ولایت و رهبری در دفاع مقدس، بصیرت جبهه مقاومت در برابر استکبارجهانی، تبیین نقش گروه‌های مختلف از جمله نیروهای مسلح، روحانیون، بسیجیان، جهادگران، روستاییان و عشایر در دفاع مقدس از دیگر برنامه‌هایی است که در شهرهای مختلف استان برگزار می‌شود.

وی یکی از برنامه‌های حوزه دفاع مقدس را تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس عنوان کرد و گفت: در کشور سالانه از یک میلیون نفر از پیشکسوتان تجلیل می‌شود و در استان گلستان برای دومین سال از 20 هزار بانوی رزمنده و ایثارگر که نقش مهمی در دفاع مقدس و پشتیبانی از جبهه‌های جنگ داشتند، تجلیل می‌کنیم. این مراسم به صورت وبیناری با سخنرانی رهبر معظم انقلاب ساعت 8 و 30 دقیقه روز چهارشنبه در حسینیه ثارالله(ع) گرگان برگزار می‌شود و در شهرستان‌ها نیز این مراسم تجلیل برگزار خواهد شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان افزود: برگزاری یادواره‌های شهدای خانگی توسط پایگاه‌های بسیج، برگزاری یادواره‌های شهدای سلامت و منا و یادواره‌های شهدای محلات در مساجد از دیگر برنامه‌ها است که در این هفته 12 یادواره شهدا در استان برگزار می‌شود. 

وی اضافه کرد: نواختن زنگ ایثار و شهادت در مدارس، برپایی نمایشگاه‌های کتاب، عکس و هنرهای تجسمی، اهدای خون، اجرای طرح‌های محرومیت‌زدایی، افتتاح پنجمین المپیاد ورزشی ادارات، گردهمایی 3 هزار نفری رزمندگان دفاع مقدس در مینودشت و غیره از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس است.

انتهای پیام/582/


https://gorganema.ir