07 دی 1401
107

استاندار گلستان گفت: موضوع احیای خلیج گرگان دستور رئیس جمهور و موضوعی اساسی و مهم است و هیچ‌گونه کوتاهی در احیای خلیج پذیرفتنی نیست.

اولتیماتم استاندار گلستان/ کوتاهی در احیای خلیج گرگان پذیرفتنی نیست
- اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، به نقل از روابط عمومی استانداری گلستان، علی‌محمد زنگانه در جلسه پیگیری اقدامات احیای خلیج گرگان در تهران اظهار داشت: موضوع احیای خلیج گرگان موضوع بسیار مهم و حیاتی است. احیای خلیج گرگان دستور رئیس جمهور و امری اساسی در شمال کشور محسوب می‌شود.

استاندار گلستان گفت: در حال حاضر لایروبی کانال آشور به 50 درصد رسیده و روند خوبی در حال انجام است.

زنگانه بیان کرد: ما با سرعت باید موضوع پمپاژ و تغذیه مصنوعی آب به خلیج باید تعیین تکلیف شود و حتی یک ساعت هم نباید برای این موضوع از بین برود.

وی اضافه کرد: مرحله به مرحله باید اعتبارات به پروژه تزریق شود و تامین منابع موضوع پمپاژ آب بر اساس مصوبات و تقسیم بندی‌ها بر عهده سازمان حفاظت محیط زیست است و باید با سرعت انجام شود.

استاندار گلستان تصریح کرد: هیچ کوتاهی در این موضوع پذیرفتنی نیست و ما در خصوص این موضوع مطالبه‌گری داریم چون خواسته مردم و گره خورده با مسائل اساسی استان است.

زنگانه گفت: موضوع گردشگری باید در مسائل آشوراده و خلیج گرگان دیده شود و نگاه ما بر این است شرایط به سمتی پیش برود حداقل کشتی‌های گردشگری امکان تردد و استقرار در منطقه را داشته باشد.

وی افزود: کارگروه علاج بخشی خلیج گرگان هر ماه باید تشکیل جلسه بدهد و همه اقدامات باید هر ماه با دقت رصد و پیگیری شود.

انتهای پیام/581/..


https://gorganema.ir