28 مرداد 1403
20

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان با وجود گلایه‌ها و انتقادات مردمی در خصوص تخلف برخی از مدارس دولتی برای گرفتن پول در هنگام ثبت نام دانش‌آموزان ضمن رد این موضوع تأکید کرد که مدارس دولتی حق دریافت پول از خانواده‌ها را ندارند.

افزایش جمعیت دانش‌آموزی گلستان/ مدارس حق دریافت پول ندارند
- اخبار استانها -

سیدرضا نظری در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم در گرگان درباره شهریه مدارس غیردولتی اظهارداشت: شهریه این مدارس براساس دستورالعمل ابلاغی وزارت آموزش و پرورش تعیین می‌شود اما آنچه که ممکن است شهریه را تا حدودی افزایش دهد کلاس‌های فوق برنامه در این مدارس است.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان با بیان اینکه اگر خانواده‌ها نسبت به کلاس‌های فوق برنامه در مدارس غیردولتی توجیه شوند، با پرداخت شهریه بیشتر مشکلی نخواهند داشت، گفت: در همه حوزه‌ها از جمله تعلیم و تربیت نیز هزینه‌های بالاتر رفته است با اینحال امسال در استان جلوی این افزایش را گرفته‌ایم و اتفاقاً اکنون برخی از مدیران مدارس گلایه‌مند هستند که دخل و خرج این مدارس همخوانی ندارد.

وی با رد تخلفاتی که در مدارس دولتی مبنی بر دریافت پول از والدین در هنگام ثبت نام دانش آموزان اتفاق می‌افتد، گفت: در مدارس دولتی چیزی به نام شهریه نداریم و پولی که در هنگام ثبت نام گرفته می‌شود پول کتاب و بیمه دانش آموزان است.

نظری ادامه داد: به مدیران مدارس دولتی هم اعلام کردیم اگر قرار است پولی هم از خانواده‌ها گرفته شود از طریق جلسه با انجمن اولیا و مربیان باشد تا هر خانواده‌ای تمایل داشت برای ارتقای تعلیم و تربیت فرزند خود به مدرسه کمک کند.

وی با اشاره به افزایش تعداد جمعیت دانش آموزی در استان نسبت به سال تحصیلی گذشته گفت: حدود 38 هزار دانش آموز اول دبستان داریم که ثبت نام بیش از 35 هزار نفر آنان در مدارس انجام شده و از خانواده‌ها درخواست می‌کنیم ثبت نام فرزندان خود را در اسرع وقت انجام دهند.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان اضافه کرد: سال گذشته 418 هزار دانش آموز در مدارس استان تحصیل می‌کردند که پیش بینی می‌کنیم در سال تحصیلی جدید این تعداد به 425 هزار دانش آموز افزایش یابد.

انتهای پیام/582/.


https://gorganema.ir