30 اردیبهشت 1402
72

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان گفت: داشتن برنامه، برنامه ریزی و چشم انداز برای همه مدیران الزامی بوده و مدیر بدون برنامه در آموزش و پرورش گلستان جایگاهی ندارد.

مدیر بدون برنامه در آموزش و پرورش گلستان جایگاهی ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، ظهر امروز سیدرضا نظری در مراسم تکریم و معارفه سرپرست آموزش و پرورش شهرستان گنبدکاووس اظهار کرد: مردم استان گلستان در حوزه آموزش و پرورش دغدغه های ویژه دارند و این نشان می دهد که مردم دوست دارند این حوزه به پویایی برسد.

وی تصریح کرد: اتفاقاتی خوبی در آموزش و پرورش گلستان در دولت سیزدهم رخ داده و خوشبختانه تعلیم و تربیت در این مدت به جایگاه واقعی خود نزدیک شده و تلاش داریم تا این حوزه رشد بیشتری داشته باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان خاطرنشان کرد: در حال حاضر آموزش و پرورش گلستان در پنج رتبه اول کشور قرار دارد و نیاز است تا با مشارکت و همکاری همه اقشار مانند مردم، مسئولان و همکاران بتوانیم ارتقاء بیشتری در این جایگاه داشته باشیم.

وی ادامه داد: در چندماه گذشته آموزش و پرورش گلستان در مسابقات جهانی رباتیک رتبه نخست را کسب کرد و در هفته گذشته در مسابقات علمی یکی از دانش آموزان رتبه نخست و دیگری رتبه سوم را از ان خود کرد. در حوزه تربیتی نیز با ارزیابی های وزارت اموزش و پرورش در ۳۶ شاخص وزارت خانه، اموزش و پرورش مقام اول را کسب کرد.

نظری گفت: استان گلستان در طرح" نماد" با حمایت استانداری پایلوت کشوری به عنوان راهبر کل کشور بوده و طرح" اوان کودکی" یا(پاک) نیز در شورای عالی انقلاب فرهنگی پذیرفته شد که تحول خوبی در حوزه مهدکودک ها خواهد بود.

وی با اشاره به ظرفیت و استعدادهای خوب شهرستان گنبدکاووس در حوزه آموزش و پرورش بیان کرد: در جلسه ای که هفته گذشته با معاون وزیر آموزش و پرورش داشتیم تمامی تألیفات طرح(پاک) توسط همکاران آموزش و پرورش پذیرفته شده و می توان گفت که راهبری این طرح توسط گنبدکاووس انجام می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش با تاکید بر لزوم داشتن برنامه توسط مدیران آموزش و پرورش در استان گلستان ابراز کرد: با توجه به طرح تحول بنیادین آموزش و پرورش همه مدیران باید برنامه و چشم انداز در حوزه مدیریتی داشته باشند و مدیر بدون برنامه در این حوزه جایگاهی نخواهد داشت. چرخش نخبگانی در آموزش و پرورش استان یکی از اولویت های ما بوده و معتقدیم به واسطه این چرخش رشد صورت می گیرد.

وی یادآور شد: در هفته معلم امسال، رهبر معظم انقلاب، برخی از ایرادات مهم آموزش و پرورش را بیان کردند که با ترسیم برنامه و داشتن افق چشم انداز باید این ایرادات برطرف شود.

* نسل جدید نسل فرهیخته باشد

امام جمعه گنبدکاووس گفت: در آموزش و پرورش تنها به بعد آموزش نباید تاکید و توجه داشت، بلکه نسل جدید باید به گونه ای پرورش پیدا کنند که فرهیخته باشند.

حجت الاسلام محمود ترابی اظهار کرد: با توجه به توطئه های جدید دشمن برای نسل جوان، دانش آموز و آموزش و پرورش، مدیریت این حوزه در سال گذشته بسیار سخت بوده و خوشبختانه آموزش و پرورش استان و شهرستان توانسته با مدیریت قوی و کمترین حاشیه از این پیچ خطرناک عبور کند.

وی تصریح کرد: وظیفه امروز ما این است با جریان خوب انقلابی و سرعت بیشتر بتوانیم دوره سنگین کرونا و دیگر اتفاقات در حوزه آموزش و پرورش را جبران کرده و نسل جدید را با محور مقاومت آینده تربیت کنیم.

* راهبردها و سیاست دولت سیزدهم در آموزش و پرورش استان بومی سازی شود

فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس گفت: حوزه آموزش و پرورش یکی از حوزه های حساس و با اهمیت در کل کشورهای دنیا بوده و بخش اعظم و مهمی از تربیت نسل ها در این حوزه انجام می شود.

مهدی دهرویه اظهار کرد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش با توجه به منویات رهبر معظم انقلاب و سیاست های دولت تدوین شده و برای عملی شدن این سیاست ها و راهبردها در استان گلستان، می بایست بومی سازی شود.

وی تصریح کرد: گنبدکاووس ظرفیت های خوبی در حوزه آموزش و پرورش دارد و باید تلاش کنیم تا با همکاری مدیران استانی و کشوری،با هم افزایی یکدیگر، اینده خوبی را برای نسل جدید فراهم کنیم.

در این مراسم از زحمات عبدالقادر ظفر قدردانی و عراز مراد مغربی قوجق به عنوان سرپرست جدید آموزش و پرورش شهرستان گنبدکاووس معرفی شد.

انتهای پیام/۸۳۰۲۱


https://gorganema.ir