02 خرداد 1402
72

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان گفت: متاسفانه بیش از ۲۰ سال از ایجاد گاردر در مسیر جاده پارک ملی گلستان برای حفاظت از حیات وحش می گذرد و اقدامی نشده است.

جاده میان گذر پارک ملی گلستان تهدید جدی برای حیات وحش

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، سیدمهدی مهیایی پیش از ظهر امروز در نخستین همایش ملی پارک‌های ملی و مناطق تحت حفاظت کشور در سالن همایش پارک ملی گلستان اظهار کرد:جاده میان گذر پارک ملی گلستان خطر و تهدید جدی برای حیات وحش بوده و بیش از ۲۰ سال مصوبه ای برای ایجاد گاردر به طول ۲۵ کیلومتر برای حیات وحش مصوب شده و تا به امروز اقدامی نشده است.

وی تصریح کرد: استان گلستان با وجود اینکه جزو ۱۰ استان اول کشور به لحاظ ظرفیت‌ها و پنانسیل های مطلوبی بوده اما به لحاظ شاخص فقر جزو چهار استان اول کشور است و میانگین سرانه درآمد مردم استان نصف میانگین سرانه درآمد کشور است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان خاطرنشان کرد: در دولت سیزدهم ۴۰ چالش مهم استان گلستان که وضعیت نامناسب خلیج گرگان، تخریب جنگل و مرتع، عدم تصفیه پساب کارخانه‌ها و غیره جزو مهمترین آنها بوده احصا شده و دولت مصمم است تا این چالش‌ها را برای توسعه و پیشرفت استان برطرف کند.

وی ادامه داد: در حال حاضر لایروبی کانال اصلی خلیج گرگان که با دریا در ارتباط بوده با اعتبار ۳۵۰ میلیارد تومان در حال انجام است و  بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مهیایی گفت: مساحت خلیج گرگان بیش از ۶۰ هزار هکتار بوده که اگر خشک شود با مشکل ریزگردها مواجه خواهیم شد و بر همین اساس در سفر رئیس جمهور به استان گلستان اعتبارات خوبی برای تکمیل لایروبی این خلیج در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: از دانشگاه‌ها انتظار داریم از ظرفیت علمی برای تعیین نیاز آبی خلیج گرگان استفاده کنیم. کاشت درخت به تعداد یک میلیارد اصله در کشور برای کاهش و جلوگیری از خشکسالی و تهدیدات زیست محیطی از دیگر اقدامات حفاظت از محیط زیست است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان ابراز کرد: گردشگری یکی از ظرفیت‌های بسیار خوب استان گلستان است که با رعایت تمامی مباحث زیست محیطی در مناطق گردشگری حساس مانند جزیره آشوراده و یا احداث تله کابین در گرگان و علی‌آباد کتول اجرا و استفاده خواهد شد.

انتهای پیام/۸۳۰۲۱

 


https://gorganema.ir