04 اسفند 1401
118

بیش از ۳ هزار میلیارد تومان برای رفع محرومیت در مناطق کمتر برخوردار گلستان در نظر گرفته شده است.

اختصاص ۳ هزار میلیارد تومان برای رفع محرومیت در گلستان/ تحقق ۱۵ هزار اشتغال در مناطق محروم

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، شورای هماهنگی محلات کم برخوردار و کارگروه اجتماعی و فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده گلستان با حضور قائم مقام وزیر کشور در رفع امور محرومیت‌زدایی عصر امروز در استانداری گلستان برگزار شد.

شهردار گرگان در این جلسه اظهار کرد: شهرستان گرگان دارای ۲۲ محله کمتر برخوردار است و در تلاشیم در یک برنامه‌ریزی انجام شده این محلات را متحول کنیم.

محمدرضا سیدالنگی تاکید کرد: نخستین محله‌ای که با همت تمام دستگاه‌های اجرایی به آن ورود کردیم محله انجیراب گرگان بود که ۷۰ میلیارد تومان در‌ محله انجیراب هزینه شده و پروژه‌ها در حال اجرا است.

وی ادامه داد: در ۲۱ محله برای رفع محرومیت، رفع فقر برنامه‌ریزی کردیم و هر چهار ماه وارد یک محله خواهیم شد.

شهردار گرگان خاطرنشان کرد: ۱۷ اسفند ماه جاری وارد محله اوزینه خواهیم شد و محله بعدی محله قلعه‌حسن گرگان است که دچار محرومیت فراوان هستند.

سیدالنگی گفت: ما تبلیغ پیش از عمل نداشتیم و این خیلی کمک کرد که مردم ما را پذیرا باشند و تلاش کردیم بعد از انجام کار به مردم گزارش دهیم.

تحقق ۱۵ هزار اشتغال در مناطق محروم و روستایی گلستان

استاندار گلستان نیز در این جلسه اظهار کرد: عزم مدیران استان گلستان، مردم، مدیران، اقشار، علما و بزرگان در تلاشند در افق ۱۴۰۴ استان از این وضعیت فقر خارج شود و بتوانیم درآمد سرانه استان که نصف میانگین کشور است را به میانگین کشوری برسانیم.

علی‌محمد زنگانه اظهار کرد: برای تحقق این چشم‌انداز یک سند راهبردی و ۳۱ سند بخشی تدوین و تاکید شده است.

وی اضافه کرد: ۴۷ درصد جمعیت استان روستانشین است و در قالب برنامه پیشرفت روستامحور‌در تلاشیم وضعیت روستا را متحول کنیم.

استاندار گلستان خاطرنشان کرد: استان گلستان از یک عقب ماندگی زیرساختی شدیدی رنج می‌برد که باقی استان‌ها سال‌ها است با بودجه‌های مختلف و ارزهای ارزان زیرساخت‌های خود را تکمیل کردند ولی برای گلستان چنین موضوعی رخ نداده است.

زنگانه بیان کرد: نگاهی که در توزیع عادلانه اعتبارات در نظر گرفتیم باعث شده سرانه‌ای که در نقاط مختلف استان در نظر‌گرفته شده نسبت به گذشته متحول شود.

وی اضافه کرد: منطقه شمال و شمال غرب استان گلستان از محرومیت بیشتری نسبت به سایر نقاط استان برخوردار است و برای مثال نرخ بیکاری گمیشان بیش از ۲۰ درصد است.

استاندار گلستان بیان کرد: ۳۹ پروژه با اعتبار ۳ هزار و ۱۵۸ میلیارد تومان در راستای رفع محرومیت‌های استان در نظر گرفته شده است.

زنگانه با اشاره به اینکه گلستان رتبه چهارم از نظر شاخص‌های فقر و محرومیت را دارد، بیان کرد: ۳۰ میلیارد تومان برای ساخت مسکن محرومان در گلستان در نظر گرفته شده است.

وی افزود: تا کنون ۳۴ هزار نفر اشتغالزایی در استان انجام شده که ۱۴ هزار و ۴۰۰ نفر مردم به بانوان و ۱۵ هزار و ۴۰۰ نفر مربوط به اشتغال روستا و مناطق محروم است.

استاندار گلستان تصریح کرد: برای تامین مسکن محرومان کار جهادی انجام شده و در بسیاری از موارد اجرای کار بیش از سهمیه و تعهد بوده و حتی سعی کردیم از ظرفیت جذب نشده استان‌های دیگر برای تکمیل ساخت مسکن محرومان در گلستان استفاده کنیم.

زنگانه گفت: من از تمامی دستگاه‌های فعال در این عرصه که به کمک مردم آمدند تقدیر و‌ تشکر ‌می‌کنم.

انتهای پیام/۸۳۰۰۴


https://gorganema.ir